belépés∆

The Forbidden Legend - Sex and Chopsticks (Jin Ping Mei) (2008)

The Forbidden Legend - Sex and Chopsticks (Jin Ping Mei) (2008)

Mostanság nem mondhatni, hogy a hongkongi filmesek ellátnának minket kosztümös CAT III-as filmekkel, így hát üdítő kivétel ez a mozi, amelyet a The Eternal Evil of Asia-t és a Sex and Zen 2-t elkövető Chin Man-Kei rendezett. A film egy 17. századi klasszikus kínai regényt (The Plum in the Golden Vase) adaptál, azt azonban nem tudom megmondani, mennyire hűen teszi ezt. A Sex and Chopsticks érdekessége, hogy a szoftcore-os stílusban megrépázandó hölgyemények közül négyen is a japán felnőtt filmek világából érkeztek, gondolom ennek az az oka, hogy egy ilyesféle filmben szerepelni ma már ciki dolognak számít Hongkongban.

A film egy Simon Qing (Oscar Lam Wai-Kin) nevű gazdag srácról szól, akinek szexuális nevelését apja (Norman Tsu) véresen komolyan veszi. Simon igazi jancsinyúzó tinédzserré válik, a fekvőtámaszt is farokizomból nyomja, amikor pedig apja egyik barátjának szépséges lánya (Kaera Uehara) házuk vendége lesz, rejszolási kényszere ijesztő méreteket ölt. A csajhoz nem közeledhet, apja ugyanis nem engedi fiának elveszteni a szüzességét, ám suttyomban csak összegabalyodik a két porhüvely, megtörténik a dolog, onnastól kezdve napjában többször is. Aztán jön a meglepetés: az érzéki Violettát igazából apuci bérelte fel, hogy Simon addig megszerzett tudását a gyakorlatban is ki tudja próbálni! (Ilyen apát mindenkinek!) Violetta visszatér bordélyába, Simon pedig újabb trófeák után néz; elindul világot látni. Nemes célja, hogy annyi szép nővel közösüljön, amennyivel csak tud. Na innen már nincs visszaút: a hódító körúton először egy Hold nevű kopasz apácát (Hikaru Wakana) térít „jó” útra, aki később nimfomán felesége lesz, aztán egy luxusbordély madame-jával (Yui Morikawa) vív szexcsatát, közben egy Lótusz nevű fiatal szolgálólány (Serina Hayakawa) kicsinyke lábfeje is hatalmába keríti, és miután a lány nagykorúvá érik, Simon természetesen azonnal ráveti magát, a lezárásban pedig egy folytatás lehetőségét villantják fel - Winnie Leung bájaival együtt. És hogy milyen szerepet kapnak a címbeli evőpálcikák? Hát, a csajok mellett igazából nem sokat: az eleinte szemérmes Hold először a pálcikák segítségével ismerkedik meg Simon férfiasságával, aztán meg a Lótusszal való koitusz során ezen evőalkalmatosság a lány végbélnyílásában köt ki. Tipikusan hongkongi poén. :)

Ugyan sajnos nem beszélhetünk a Sex and Zen-irányvonal dicsőséges visszatéréséről, a Sex and Chopsticks mindenképp bizakodásra adhat okot. A kis költségvetés ellenére egész hangulatos körítést kaptak a szexjelenetek, amelyek kellően hosszúak és ízlésesen megoldottak – a kevés kivételtől eltekintve, amikor nem az ízlésesség dominált (Simon és a madame harcias wire-fu-s aktusa, a lábfétis-rész, evőpálcikák a fenékben). A japán színésznőkre sem lehet panaszunk; szépek és kívánatosak, mindent hoznak, amit az ilyen filmek megkívánnak. Külön kiemelném az apácát alakító Hikaru Wakanát, aki még hajkoronájától megfosztva is irtó szexi, a deflorációs jelenete igazi esztétikai élményt nyújt – aki nem hiszi, járjon utána. Sajnos a főszereplő Oscar Lam már nem bizonyult ennyire szerencsés választásnak: nyilván személytől függő, de nekem már az arcberendezése is taszító volt, ezenkívül elég jellegtelen alakítást nyújt.

A régi category III-filmeket átható „köpni-nyelni nem tudok”-érzés a Sex and Chopsticks nézése közben egyszer sem környékezett meg; a hongkongi filmesek érezhetően visszavettek nem is kicsit az anyaországhoz való csatlakozás óta, nézzük csak meg Herman Yau gyengécske Chaos-át. A poénoktól sem fogunk a hasunkat fogva fetrengeni a földön, de azért találhatunk néhány jópofa humoros jelenetet a filmben.

Nem rossz, de nem is kiemelkedő Chin Man-Kei filmje. Leginkább a japán színésznők miatt ajánlom a megtekintését, ők valóban átlagon felül teljesítenek. Hogy lesz-e folytatás, azt nem tudom, azt meg végképp nem, hogy a közeli jövőben lesz e hasonló hongkongi produkció, amely ennek a hírhedt vonulatnak a feltámasztását tűzné ki célul. Én nagyon sajnálnám, ha a ’80-as és ’90-es évek cat III-as öröksége nem találna megújulást az új évezredben. Merész ötletekkel rendelkező fiatal tehetségekre lenne szükség, mert a hármas kategória „nagy öregjei” jól láthatóan már nem képesek überelni korábbi sikereiket. Én azért optimista vagyok, ezt a filmet pedig vegyük az eljövendő vihar előszelének.


Előzetes

Hozzászólások   

#4 YEZy 2009-03-07 12:20
Valóban nem egy nagy szám, nyoma sincs benne annak az extremitásra törekvésnek, ami a 15-20 évvel ezelőtti darabokat jellemezte. Olyan, mintha egy jócskán lebutított Sex # Zen-t nézne végig az ember. Mondjuk ezen néhány ütődöttebb poénnal azért lehetett volna segíteni, így azonban elég unalmas, végigásítoztam az egészet. Érzésem szerint Wong Jing The Vampire Who Admires Me-je annak ellenére jóval erotikusabb, hogy egyetlen fedetlen kebel sem látszik benne... :-) Ja és ha lesz folytatás, akkor Aoi Sora-t bele! :lol:
#3 fea 2009-01-16 09:10
Inkább csak kölcsönadom :P
#2 Yakuza 2009-01-15 18:34
Akkor legközelebb majd azokat nézzük meg, oké? Amúgy a film ráébresztett arra, hogy egy szép kopasz hölggyel szívesen szeretkeznék.
#1 fea 2009-01-15 15:48
Ama bizonyos deflorációnál azért elég szörnyű képzavar volt a kopasz lány és a hosszú hajú alfahím. A beidegződéseim erősen nyüszítettek ellene.
A csajszik viszont tényleg első osztályúak, gyorsan be is szereztem egy-két filmet, ahol komolyabb alakítást nyújtanak (Beautiful Teacher: High Temptation, Gold angel 60, First Impressions 37 stb. ) :D

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Violent Streets (Bouryokugai) (1974)

Violent Streets (Bouryokugai) (1974)

Az elsősorban a jidaigeki műfajban emlékezetes darabokat készítő Gosha Hideo is igyekezett kihasználni a 70-es évekbeli yakuzás akciófilmek hullámát és három évvel a The Wolves után forgatta le ebben a stílusban talán legismertebb rendezését, a...

Initial D (Tau man ji D) (2005)

Initial D (Tau man ji D) (2005)

  IMDb  Szerte Ázsiában jó forrásanyagot biztosítanak a filmeseknek a mangák és az animék, immár Hongkongban is, ahol Wai Keung Lau rendezésében került filmvászonra a japán autós anime. Sajnos arról nem tudok nyilatkozni, hogy mennyire adja...

The Night Picnic (Yoru no pikunikku) (2006)

The Night Picnic (Yoru no pikunikku) (2006)

A japán tinédzserek életével kapcsolatosan a nyugati világban általában a túlzott stresszt és iskolai igénybevételt, az öngyilkosságokat és egyéb, kissé hatásvadász dolgokat szoktak kiemelni, újságcikkekben foglalkozni. Könnyen lehet, hogy ez így is van és az...

Lam Suet

Lam Suet

Lam Suet (林雪)Lam Suet valamikor 1962-ben (ha a forrásként talált kínai oldal valóban róla szól) született Tianjin-ben, Kínában. Fiatalon, 1979-ben került Hongkongba, hogy felvegye nagyapja ráhagyott örökségét. Ahogy az lenni szokott, a pénzt elpazarolta mindenféle...