belépés∆

Casino Raiders (Ji juen mo seung) (1989)

Casino Raiders (Ji juen mo seung) (1989)

A címből és a poszterből is világosan kivehetően ez bizony egy igazi, hamisítatlan szerencsejáték film, frappánsabb kifejezéssel élve „gambling movie”. Természetesen, mint szinte az összes ebbe a műfajba tartozó darab, ez is Wong Jing nevéhez fűződik, aki a 80-as 90-es évek fordulójának környékén valósággal ontotta magából a szerencsejáték filmeket. A Casino Raiders az egyik legjobban sikerült alkotása, még azzal együtt is, hogy Wong rendezői képességeinek hiányosságai is messziről kivehetőek benne.

Casino Raiders (Ji juen mo seung) (1989)

A történet nem kevés kínai felsőbbségtudattal van megfűszerezve, ami érdekesen fűszerezi a hangulatot. A kiindulópont, hogy egy amerikai kaszinóba néhány gonosz (hát persze) japán érkezik, akik kifejlesztettek egy újfajta trükköt a pénzszerzésre. A kaszinó tulajdonosa felkéri Ázsia legjobb szerencsejátékosait, azaz a hongkongi illetőségű (hát persze) Crab-et és Sam-et, hogy segítsenek leleplezni a bandát. Az akció sikerrel jár, ráadásul még egy nagydarab amerikait is móresre tanítanak közben (hát persze), ám a japánok bosszút esküsznek (hát persze) és az időközben jó útra tért Sam-et próbálják megzsarolni, a cél szentesíti az eszközt alapon. De vajon az egykori kártyazseni képes-e túljárni az eszükön?

Casino Raiders (Ji juen mo seung) (1989)

Először is érdemes leszögezni, hogy a Casino Raiders nem vígjáték, hanem sokkal inkább egy drámai elemekkel teletűzdelt kalandfilm. Ennek megfelelően nem a nagyszerű God of Gamblers-re, hanem a kevésbé ismert és kevésbé jól eltalált Casino Tycoon-ra emlékeztet, ám rögtön hozzá is kell tenni, hogy sokkal jobb annál. Wong természetesen ezúttal is bőséges teret nyújtott a különféle kártyatrükkök, valamint az itt a piros, hol a piros játszása során alkalmazható trükkök bemutatásának és jó szokása szerint igyekezett fordulatosra venni a cselekményt is. A trükkökre bőven volt ideje, hiszen a Hongkongban szokásos másfél óra helyett a filmje több, mint 2 órát ölel fel, ez amúgy sajnos érződik is rajta, több jelenet feleslegesen el lett húzva. Akárcsak a már említett Casino Tycoon esetében, itt is visszatükröződik, hogy az emberi lélektan ábrázolása sem tartozik Wong erősségei közé, a drámai fordulatok egyszerűen nem működnek, míg ezekkel szemben az egyébként teljesen hülyeségnek is felfogható részek, mint például Andy Lau kijövetele a börtönből, sokkal emlékezetesebbek.

Casino Raiders (Ji juen mo seung) (1989)

A nagy költségvetésű, három helyszínen (USA, Hongkong, Szingapúr) leforgatott film természetesen nagy sztárok egész sorát vonultatja fel. Míg a God of Gamblers sikere egyértelműen Chow Yun-Fat szerepeltetésének volt köszönhető, addig a Casino Raiders-ben Wong a korabeli fiatal popsztárokra igyekezett támaszkodni, elég nagy sikerrel. Mind Andy Lau, mind Alan Tam remekel, Wong tág teret adott nekik arra, hogy saját imázsukat is felvonultassák a szerepükben. A két női főszerep ugyan kevésbé nyújtott minderre lehetőséget, ám mind a szépséges Rosamund Kwan, mind pedig Chow Yun-Fat egykori barátnője, Idy Chan meglehetősen sok időt tölt a vásznon. Ami külön érdekesség, az az amerikai kaszinóban dolgozó Lon karakterét megformáló Charles Heung-hoz köthető. Heung-ról annyit érdemes tudni, hogy színészi alakításain kívül már több mint 20 éve a hongkongi filmipar legsikeresebb producere, nevéhez fűződik a Wins’s Entertainment Ltd és a China Star Group is. Apja alapította meg a hírhedt Sun Yee On triádot, ám Charles igyekezett magát távoltartani mindettől, ellentétben öccsével, Jimmyvel, aki ezt a filmet producerként, operatőrként, rendezőként jegyzi Wong mellett.

Casino Raiders (Ji juen mo seung) (1989)

A Casino Raiders tehát a gambling movie-k között mindenképpen a jobbak között van nyilvántartva, ami elsősorban a remek színészi alakítások, az ötletes trükkök és a fordulatos sztori jól eltalált elegyének köszönhető. A túlságosan is elnyújtott játékidő és az életszerűtlen lélektannal tálalt drámai betétek ugyan lehúzzák egy kicsit a színvonalát, de mindettől függetlenül is működik a történet, aminek lezárása is méltó mind a fentebb már említett kínai felsőbbségtudathoz, mind pedig a japánokról kialakult tipikus képhez. Mély mondanivalót ne várjon tőle senki sem, ám mindez a szórakoztatáshoz Wong Jing módra éppen elegendő.

iMDB


Kedvcsinálónak egy jelenet a filmből

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Edison Chen Koon-Hei

Edison Chen Koon-Hei

Edison Chen Koon-Hei (陳冠希) Chen Xing Hua 1980. október 7-én született Vancouverben, Kanadában. Eleinte egy Richmondand nevű városka iskolájában tanult, majd a Hongkong International School-ban folytatta tanulmányait, azonban a 11. évfolyamot nem fejezte be, mert...

Jasmine Women (Mo li hua kai) (2004)

Jasmine Women (Mo li hua kai) (2004)

Jasmine Women (Mo li hua kai) (2004)iMDBEgy Shanghaiban élő család történetét követhetjük nyomon 3 generáción keresztül ebben a filmben. A család szó kicsit túlzó ugyan, mert férfiak nem nagyon maradnak meg a két hölgy körül,...

Switching Goodbye Me (Tenkousei: Sayonara anata) (2007)

Switching Goodbye Me (Tenkousei: Sayonara anata) (2007)

Obayashi Nobuhiko filmje egy remake, aminek érdekessége, hogy az eredeti változatot 1982-ben szintén ő rendezte, az újraforgatás apropóját pedig az annak idején a Yokohamai Filmfesztivál legjobb filmjének választott történet 25. évfordulója adta. Az 1982-es változatot...

The Rebel (2007)

The Rebel (2007)

Az elmúlt évtizedekben, bár több filmjük igen csábító témával bírt, általános vélekedés volt, hogy sajnos a vietnami mozi pénzügyi okokból képtelen megfelelni a nemzetközi sztenderdnek. A legmagasabb költségvetéssel bíró, államilag szponzorált filmekre is maximum 125.000...