belépés∆

Sex Beyond the Grave (Fung lau yuen gwai) (1984)

Sex Beyond the Grave (Fung lau yuen gwai) (1984)

Ennek a filmnek túl jól hangzott a címe. Gyanúsan ígéretesen. Egy kísértetházas horrorfilmről van szó, amelyben egy meggyalázott énekesnő szelleme tölti ki a haragját a Yang családon, akik az egyik rokonuktól megvesznek egy házat, amely a II. világháború alatt egy tragikus esemény színhelye volt.

A film kezdése szintén nagyon ígéretes: a japán megszállás alatt járunk, az előbb említett énekesnő és a férje, valamint a kisfia a japán katonák elől menekülnek a Tao család kúriájába. A családfő a pincébe menekíti őket, ám amint a japánok megérkeznek, feladja a családot. A Kimura nevű brutális japán fószer kardélre hányja a férjet és a kiskölyköt, ezután pedig megerőszakolja a nőt, majd dolga végeztével angolosan távozik. Az álszent Tao úr vigasztalni próbálja a nem kicsit sokkos állapotba került asszonyt, majd ő is erőszakot tesz rajta, és lenyúlja a család ékszeres dobozát, miután megölte az asszonyt. Egy ilyen brutális felvezetés után joggal reménykedhet a néző a jó folytatásban. De nem...

A továbbiakban az ifjabb Tao úr szerencsétlenkedését "élvezhetjük", aki a szerencsejáték megszállottja. Ő ilyen humoros figura lenne, de nagyon nem az. Annyira eladósodik, hogy kénytelen lesz megszabadulni a családi örökségét jelentő háztól, amit a Yang család vesz meg - szerencsétlenségükre. Az énekesnő bosszúszomjas szelleme mindent, ami csak a keze ügyébe kerül, megreptet, majd a Yang-fiúcskának is lába kél, akit egy kúton keresztül visz le a halottak világába. Vagy mi. De nem is folytatom tovább.

A szellem ténykedései tökéletesen elfuseráltak, semmiféle borzongató érzés kicsalogatására nem alkalmasak. Minden és mindenki eszeveszett tempóban repked a levegőben, pislogsz egyet, és már azt sem tudod, mi a franc történt az imént. Volt szellemjárás, nincs szellemjárás, sity-suty módra. Az ilyen hongkongi tempó ebben a filmben tökéletesen a horror ellen dolgozik, a látottak inkább nevetségesek, ám egyáltalán nem abból a fajtából valók, amin nevetni lehet. Többször megfordult a fejemben, hogy ezt a filmet talán valamiféle paródiának szánták, de hogyha ez a 84 perc letelte után sem derült ki számomra, akkor ott már valami baj van. A kezdésen kívül a 20. perc környékén van még egy érdekesnek mondható sztriptíz-jelenet, egy amúgy igencsak ízléstelenül berendezett lakásban, valamint az utolsó 10 perc is korrektnek mondható, ekkor kerül sor ugyanis a címben beígért síron túli légyottra egy szoft-erotikus jelenet formájában, amely során a kellemes megjelenésű szellemnő testfelépítését mérhetjük fel, ha ezt még nem tettük volna meg a nyitójelenetben.

Nyilván ennyiből is sikerült leszűrnötök, hogy a Sex Beyond the Grave nem érdemli meg azt a nem egészen másfél órát, amit rászánhatnátok. Elég gyenge Poltergeist-utánzat, amit a fentebb említettet néhány pozitívuma sem ment meg, ezért a megtekintését csak saját felelősségre ajánlom. Ez a film is Shaw Brothers, csak a rosszabb fajtából.

 

Egy rövidke jelenet

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

The Equation of Love and Death (Li mi de cai xiang) (2008)

The Equation of Love and Death (Li mi de cai xiang) (2008)

Nem hittem volna, hogy a Painted Skin két nagy riválisa, Vicki Zhao és Zhou Xun „szabadidejében” egyaránt szükre Volkswagen taxik volánja mögött tengeti életét, ám úgy látszik, mindketten jól választottak ezzel. Igaz, amíg Vicki Shanghai-ban...

A bérgyilkos (The Killer) (1989)

A bérgyilkos (The Killer) (1989)

 John Woo 1989-es legendás filmje gyönyörű tűzpárbajokkal, megkérdőjelezhető erkölcsiséggel, ami azonban szerencsére nem túlhangsúlyozott, némi szentimentalitással, ami helyenként torokszorító drámaiságot jelent, és hamleti fordulatokkal, amik mellett az erős szimbolika is a klasszikus drámák stílusjegyeire...

Legend of Eight Samurai (Satomi Hakken Den) (1983)

Legend of Eight Samurai (Satomi Hakken Den) (1983)

Ennek a filmnek a forrását a japán szépirodalom egyik legismertebb műve, a Nansou Satomi Hakkenden adta, amit Bakin Kyokutei írt meg 106 részben mintegy 30 év alatt és 1842-ben ért a végére. Nem meglepő módon...

Shin Ha-Kyun

Shin Ha-Kyun

Shin Ha-Kyun (신하균)Shin Ha-Kyun 1974 május 30-án született Szöulban. Színházi színésznek tanult a Seoul National University of Arts egyetemen, majd tanulmányai befejezése után színházi darabokban játszott, legtöbbször Jin Jang műveinek színpadi feldolgozásaiban (például a Taxi...