belépés∆

The Pye-Dog (Ye. leung heun) (2007)



The Pye-Dog (Ye. leung heun) (2007)

iMDB

Az Eye in the Sky leforgatásával debütált Yau Nai-Hoi után egy újabb, eddig forgatókönyvíróként funkcionáló úriember, Derek Kwok lépett be a filmrendezők közé. Yau-hoz hasonlóan, aki korábban Johnnie To filmjeihez gyártotta a scripteket és a saját filmje is hasonló lett azokhoz, úgy Kwok sem tudott elszakadni gyökereitől, hiszen a Pye-Dog gyakorlatilag a korábban általa forgatókönyvíróként jegyzett filmek (2002 (2001), Dry Wood Fierce Fire, Leaving Me, Loving You) egyfajta keverékének is tekinthető.

The Pye-Dog (Ye. leung heun) (2007)The Pye-Dog (Ye. leung heun) (2007)

A történet főhőse Dui, egy hányatott múltú férfiú, akit szülei helyett egy, a triádok kötelékébe tartozó úriember nevelt fel, akire Dui is apjaként tekint, illetve ő is fiaként kezeli a férfit. Természetesen Dui maga is bűnöző lett, de elsősorban csak sofőrként alkalmazzák, illetve remek barkácsolóképességét is igyekeznek kihasználni, a tönkrement fegyvereket mindig ő javítgatja meg. Főnöke aztán megbízza egy „önálló” akcióval, hogy menjen el átmenetileg dolgozni egy iskolába és ott ejtsen túszul egy gyereket. Dui el is megy, össze is haverkodik egy diákkal, valamint egy tanárnővel is jó viszonyba kerül, azonban előbb-utóbb mindenkiről kiderül, hogy kicsoda is valójában.

The Pye-Dog (Ye. leung heun) (2007)The Pye-Dog (Ye. leung heun) (2007)

A film sokkal inkább dráma, mint akció, a rendező elsősorban arra próbálta helyezni a hangsúlyt, hogy megmutassa, az élet sötét oldalára is kerülhetnek jobb sorsra érdemes emberek. Ezzel nincs is gond, Dui értékeinek bemutatása egyértelműen a film legjobb része (ahogyan barkácsolgat a suliban, igyekszik segíteni másoknak, stb.). Összehaverkodása a nem túlzottan beszédes kisgyerekkel is aranyosan van bemutatva. Sajnos azonban maga a történet valahogy számomra túlzottan is kiszámítható volt (egyedül a tanárnő valódi énjére nem jöttem rá hamarabb), ráadásul a fordulatokat szép hosszan, sajátos stílusban igyekezett a rendező felvezetni, amik miatt a már előre sejtett dolgok nem ütöttek túl nagyot és kissé vontatottá tették számomra a filmet.

The Pye-Dog (Ye. leung heun) (2007)The Pye-Dog (Ye. leung heun) (2007)

Van egy olyan sejtésem is, hogy a stáb annak idején látta a főszereplő Eason Chan Crazy N' the City című filmjét és egy kicsit arra is hasonlító elemeket igyekeztek belerakni a történetbe. Gyakorlatilag Eason egy ugyanolyan életunt figurát játszik, aki egy kelletlenül elvállalt melónak köszönhetően szembesül azzal, hogy az élete akár szép is lehetne. Az ilyen szerepek egész testhezállóak a számára, jóval hitelesebb ezekben, mint például a Brothers (Hing dai)-ben általa alakított figura volt. Tulajdonképpen a többi szereplő is jól játszik, megkockáztatom, hogy a kisfiút alakító Man Chun-faikap majd egy jelölést a HKFA-n is az év felfedezettje díjra (akárcsak tavaly az After this Our Exile-ben játszó kisgyerek), sok kifogást a tanárnőt alakító kínai Lin Yuan játékával kapcsolatban sem lehet találni és a mellékszereplők sem rosszak (a fiú anyját Loletta Lee, Diu pótapját az ezúttal a remek játéka mellett az idétlen parókájával is feltűnő Eric Tsang, a fiú apját pedig a „Charles Bronson-os” külsővel bíró George Lam játszotta), bár az is igaz, hogy igazán egyikük sem kiemelkedő.

The Pye-Dog (Ye. leung heun) (2007)The Pye-Dog (Ye. leung heun) (2007)

Amit még feltétlenül meg kell említeni, az a nagyszerű operatőri és kinematográfusi munka. A képi világot remekül eltalálták, látványos jelenetek egész sora igyekszik fokozni a hangulatot (pl. a film elején az esőben szálló papírrepülők).

The Pye-Dog (Ye. leung heun) (2007)The Pye-Dog (Ye. leung heun) (2007)

Összességében a filmen azonban nagyon látszik, hogy egy „kezdő” készítette. Mivel a történet fordulatai előre kiszámíthatóak, már a jelenetek elején tudja a néző, hogy mi lesz az adott jelenet vége, így a hosszabb részeket kissé nehéz végigülni. A film első felén ez még nem érződik annyira, de a későbbiekben már egyre nyilvánvalóbb lesz és ez eléggé lerontja a film élvezhetőségét. Mindettől függetlenül senkit sem akarok lebeszélni arról, hogy megnézze, mert a film simán nézhető, de minden valószínűség szerint senkiben sem fog mély nyomokat hagyni.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Handsome Siblings (Jueh doi shuen giu) (1992)

Handsome Siblings (Jueh doi shuen giu) (1992)

Handsome Siblings (Jueh doi shuen giu) (1992)iMDBA 80-as és a 90-es évek fordulóján „zajló” sokadik wuxia láz természetes velejárói voltak a műfajt parodizáló filmek is. Ebben természetesen elsősorban Wong Jing jeleskedett a Flying Dagger-rel, azonban...

Return of the One-Armed Swordsman (Du bei dao wang) (1969)

Return of the One-Armed Swordsman (Du bei dao wang) (1969)

A félkarú kardforgató, Fang Gang (Jimmy Wang Yu) legendája további elemekkel bővül ebben az 1969-es remekműben, amely a két évvel korábbi bődületes sikerfilmnek, a The One-Armed Swordsman-nek a folytatása. Azon kivételes alkotások egyike e film,...

Ditto (Donggam) (2000)

Ditto (Donggam) (2000)

  So-Eun (Kim Ha-Neul, akit a Dead Friend és a My Tutor Friend című filmekből ismerhetünk) diáklány egy iskolában, éppen összejövőben Dong-Hee-vel (Yong-woo Park, őt a Musa és a Shiri című filmekben láthattuk) és az első...

Salaam Namaste (2005)

Salaam Namaste (2005)

  IMDb  Romantikus vígjátékot készíteni hálás feladat, ráadásul többnyire kockázatmentes, mert amíg lesznek mozis randik, addig ugye nézősereg is akad. Futószalagon jönnek a romcom-ok a filmes boszorkánykonyhából, így mennyiségi problémák nemigen akadnak, a minőség már persze más...