belépés∆

Love Undercover (Sun jaat si mui) (2002)

Love Undercover (Sun jaat si mui) (2002)

Love Undercover (Sun jaat si mui) (2002)

iMDB

A Love Undercover is azon filmek közé tartozik, amikről tulajdonképpen bőven elég annyit leírni, hogy a műfaja romantikus vígjáték, a rendezőjét pedig úgy hívják, Joe Ma. Ebből mindenki tudja, mire számíthat, aki pedig nem képes tolerálni a „hongkongi gagyit”, az úgyis messzire elkerüli. Holott ez a film egyáltalán nem rossz, sőt!

Love Undercover (Sun jaat si mui) (2002)

Joe Ma ugyanis nagyon tud valamit, mert a filmjei mindazzal együtt is megfogják a nézőt, hogy szinte a nyitó jelenetektől kezdve érződik rajtuk, hogy helyenként összetákolt a forgatókönyv, hogy néhol elnagyolt a történetvezetés és hogy valójában az egész sztorit akár úgy is felfoghatjuk, hogy nyakatekerten erőltetett. Mindezek természetesen erre a filmjére is igazak, a dolog mégis működik, azaz a szórakozás garantált.

Love Undercover (Sun jaat si mui) (2002)

A címből is következően ezúttal egy beépített rendőr történetét követhetjük nyomon. Ez a rendőr pedig egy hölgy, Fong, aki a vizsgákon elért teljesítményének köszönhetően az egyik legelismertebb csoporthoz, a talált tárgyak osztályára kerül. Hamarosan azonban az osztállyal szemben tanyázó nyomozók látókörébe kerül egy triádnak tartott fiatal, vonzó férfiú, Hoi, akinek az egyik étteremben történő beszélgetését szeretnék a rendőrök lehallgatni. Fong kapja meg a küldetést, hogy pincérnőnek öltözve helyezze el a lehallgatókészüléket a fickó közelében, azonban az éttermi beszélgetés nem éppen arról szól, amire a rendőrök számítottak, Fong pedig hamarosan szerelembe esik. Hogy mi következik mindebből? Természetesen óriási lesz a káosz és a már-már szirupos happy end sem maradhat el.

Love Undercover (Sun jaat si mui) (2002)

Már a film leges legelejétől kezdve feltűnik, hogy Joe Ma nagyon elemében volt a forgatókönyv elkészítésekor és hihetetlen mennyiségű, javarészt nagyon jól eltalált poént sikerült belezsúfolnia a 100 percbe. Hongkong legütődöttebb karakterszínészét, Hui Shiu Hung-ot mint álomférfit mutatják be, a két kissé homokosnak látszó rendőr neve Roger és Over (ráadásul egyiküket az ilyen műfajú filmekből kihagyhatatlan, ripacs rádiós DJ, Sammy Leung játsza), a rendőrök különféle „specialitásainak” kifigurázásai is ötletesek, stb. Egyértelműen a humor a film legnagyobb erőssége, a sok nevetésnek köszönhetően pedig hamar megbocsátást nyernek a „gagyi” filmek tipikus hibái.

Love Undercover (Sun jaat si mui) (2002)

A színészi játék sem tartozik a legrosszabbak közé. A főszerep, mint az ilyen stílusú filmekben annyiszor, ezúttal is Miriam Yeung-nak jutott és a népszerű énekesnő most nem is vall szégyent, látszik rajta, hogy élvezte a szerepet. A triádnak tartott fickót Daniel Wu alakította, ugyan nem kiemelkedően, de belekötni se nagyon lehet. A többi szereplő sem teljesít rosszul, Hui Shiu Hung jól hozza a szinte mindig ráoszott idétlen figurát (nem véletlenül osztják rá egyébként), Raymond Wong a jóképű, de mindig ráfázó rendőrt és a többi színészre sem lehet panasz.

Love Undercover (Sun jaat si mui) (2002)

A Love Undercover tehát egy jó film, de hozzá kell tenni, hogy mindez csak a „gagyi” kategórián belül igaz. Humortalan, karót nyelt kritikusként valószínűleg totálisan élvezhetetlen is, azonban a közönség körében Ma filmjei mindig is népszerűek voltak, bizonyíték erre talán az is, hogy a filmért Ma elnyerte a Far East Film Festival közönségdíját. Aki szereti a kommersz filmeket, az biztos, hogy jól fog rajta szórakozni, ráadásul bónuszként meghallgathat közben vagy három dalt is Miriam Yeung előadásában, aki viszont rosszul van a hongkongi vígjátékoktól, az inkább bele se kezdjen.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő,...

Cop on a Mission (Ji fat faan fat) (2001)

Cop on a Mission (Ji fat faan fat) (2001)

Cop on a Mission (Ji fat faan fat) (2001)iMDBAz igencsak változó minőségű filmekkel jelentkező Marco Mak harmadik rendezésével kapcsolatban a téma megemlítése már elég ahhoz, hogy megossza a leendő nézőközönséget. A főszereplő ugyanis egy, a...

Hana (yori mo naho) - More Than Flower (2006)

Hana (yori mo naho) - More Than Flower (2006)

  iMDB  Hirokazu Kore-edát a modern japán film egyik legkomolyabb képviselőjeként lehet számon tartani. Eddigi munkái mind erősen art-house művek, de ettől függetlenül nem izzadságszagúak, könnyen lehet őket követni és értelmezni. Témaválasztása mindig sajátos, ami már kulcs...

The Reluctant Fundamentalist (2012)

The Reluctant Fundamentalist (2012)

  Szívesen olvasok életrajzi regényeket és nézek ilyen témájú filmeket, mert a szereplők sorsába óhatatlanul beleszóló történelem másféle ismereteket ad, mint az iskolai tananyag és a történelmet is szeretem. Bevallom, ezen a téren nem vagyok válogatós.