belépés∆

One Nite in Mongkok (Wong gok hak yau) (2004)

One Nite in Mongkok (Wong gok hak yau) (2004)

 

A One Nite In Mongkok egy figyelemre méltó hongkongi krimi. Többféle zsáner jegyeit is magán viseli a romantikus egymásra találós történetektől kezdve a krimiig és a moralizálós drámáig, ahogy azt a hongkongi filmek esetén sokszor tapasztalhatjuk, de nélkülözi a filmek ezen családjára szintén tipikus szélsőséges színpadiasságot. Igaz ez a cselekményre, a színészi játékra és többé-kevésbé a látványvilágra is.

A történet középpontjában egy kissé furcsa, alulfejlett szociális érzékkel rendelkező bérgyilkos áll, akit Kínából hív át egy közvetítő szervezet főnöke, hogy megakadályozzon bandaháborút. A két rivális bandát egy ártatlan verekedéssel induló, de emberhalállal végződő eset ugrasztotta egymásnak, a bosszúcsapások pedig egyre nagyobbak. A háborút a fiatal bérgyilkos hivatott megakadályozni az egyik főnök megölésével, azonban a rendőrség, aki minden erejét beveti a vérontás elkerülése érdekében, ráveszi a közvetítőt, hogy árulja el a fiút, mielőtt az végrehajthatná küldetését. Innentől kezdve rengeteg baj szakad a szegény srác nyakába, aki közben egy prostituálttal is összeakad, aki eleinte csak kihasználni akarja, aztán természetesen egyre jobban egymásba gabalyodnak a sötét mongkoki éjszakában.

One Nite in Mongkok (Wong gok hak yau) (2004)

A zsánerek keveredése el tud jól is sülni, a sötét, árulásokkal és véres jelenetekkel teli krimisztori például remekül megfér a noiros, árnyékban kifejlődő romantikával. A film ügyesen játszik a lehetőségekkel, hibája az előnye is: az adalékok nem keverednek el teljesen egyenletesen, de a túlzások és ostobaságok elkerülésével mégis szép, visszafogott eredmény születik. Az atmoszféra például egyenetlen: hiába komor a rendőr, ha a főhőst már az elején lehülyézik, de alapvetően normálisan viselkedik, kétségek közt hagyva a nézőt. A bérgyilkosszervezet főnöke valószínűleg a comic relief funkcióját tölti be, ami azért szerencsétlen húzás, hiszen a film érdekének megfelelően a szegény bérgyilkossal szimpatizáló nézők nem fognak őszintén nevetni az aljas és sunyi fickó balfasz húzásain, például ahogy mentegeti magát a gengszterek és a rendőrök előtt vagy ahogy tucatnyi mobilja közül keresi a megfelelőt. Talán a drámai komponenst is növeli kívánták ezzel, hiszen egy ilyen szánalmasnak beállított figura miatt szenvedni még szomorúbb és esendőbb, ám szerintem még ezt a célt sem érték el, ez a szereplő sokat ront a film hangulatán.

One Nite in Mongkok (Wong gok hak yau) (2004)

Az akciójelenetek azonban nagyon erősek. Szerepe van ebben ritkaságuknak, valamint az ízléssel, de bátran alkalmazott fogásoknak is (a zárt térben elsütött pisztoly hatásának bemutatása például egész egyszerűen zseniális, de a film végi utcai jelenetek is megkapóak). Erőszak kevés van a filmben, a lövöldözéseken kívül gyakorlatilag csak egy kínzásjelenetben, az azonban kellően sokkoló hatású is, még ha az érintett fél túl hirtelen pattan talpra is (nem lövöm le a poénokat). A rendőr karakterével nem tudtak sok mindent kezdeni, a srácé pedig nagyon egyszerűre van véve (általában csak mosolytalanul és kicsit zavartan néz), gyanítom szándékosan, hogy a hiányzó részei a nézőben szülessenek meg. Cecilia Cheung viszont láthatóan élvezi kijátszani a prosti szerepét, a néző pedig őt bámulni élvezi. A moralizálást és a "drámázást" rövid pórázon tartották, ami köztudottan mindkettő adaléknak csakis jót tesz.

Végül pedig nem kerülhetem el a Dog Bite Dog megemlítését, hiszen hasonló történetettel és hatáselemekkel dolgozik az is. Sokat lehetne vitatkozni a különbségeken, a Dog Bite Dog véleményem szerint azokon a területeken pakolt rá a One Nite In Mongkok receptjére, ahol nem kellett volna: túlzásba vitte a drámát, irreálisba az akciójeleneteket és szélsőségesbe a karaktereket. Lehet, hogy kicsit egységesebb lett a hangulatvilága, a humorfaktor leszorításával pedig jóval sötétebb, de nálam a One Nite In Mongkok így is sokkal jobb film.
imdb

 

Előzetes:

Hozzászólások   

#4 Ramiz 2007-10-30 09:40
Bandája nincs, de azért írtam, hogy főnök, mert ha ennyi bérgyilkost mozgat, azért lehet némi befolyása... mondjuk most, hogy mondjátok, tényleg nem főnök. Sorry... :-)

Manu: hát igen, a két főszereplő színész brutálisan jó a Dog Bite Dogban, bárcsak a sztori és a rendezés is olyan lenne. :-)
#3 fea 2007-10-30 00:15
Hopp, nem értékeltem, de most megteszem! 8)

Lam Suet sztem sem főnök volt, viszont ő babrált a telefonjaival.
#2 YEZy 2007-10-30 00:02
Lehet, hogy rosszul emlékszem (jóval több mint 2 éve láttam a filmet), de Lam Suet nem volt ott főnök, ő csak közvetítette a bérgyilkosokat. Simán belefért, hogy szánalmas figura legyen. :-) Amúgy a többi leírás helytálló, én még arra emlékszem, hogy szédültem a moziban az első 20 perc során, amit végig szövegeltek én meg mást se csináltam, csak olvastam a feliratot... :D
#1 fea 2007-10-29 23:46
A főnököt, ha jól emlékszem Lam Suet (content/view/1546/66/) játsza, és ő általában ezt a karaktert hozza, úgyhogy gondolom a hongkongi nézőkben nem okozott ekkora fennakadást, amit láttak tőle.
Cecilia legjobb alakítását hozza ebben a filmben :eek:
A DBD és eközött pedig tökéletesen megtaláltad a különbségeket, nekem viszont pont ezek miatt tetszett az előbbi. Másrészt Edison Chen és Sam Lee messze nagyobbat játszanak a DBD-ban, mint Daniel Woo valaha is tette. Ettől függetlenül az eredetiség mindenképpen a One Nite in Mongkoknak predesztinálja az első helyet.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Warrior of the Wind (Kaze no bushi) (1964)

Warrior of the Wind (Kaze no bushi) (1964)

  Nem hiszem, hogy a Warrior of the Wind mozit a többség szórakoztatónak fogja találni. (Annak ellenére, hogy a Toei stúdiónak általában ez a cél lebegett a szeme előtt.) Mondom ezt azért, mert a filmhez kell...

Hotelier (tv sorozat) (2007)

Hotelier (tv sorozat) (2007)

ホテリアー (tv sorozat) (2007)iMDBDramaWikiNem mozgok túlzottan otthonosan a távol-keleti tévésorozatok világában, de néhány sorozat megtekintése után világossá vált, hogy ahogyan a világon mindenütt, itt is megvannak a jellegzetes klisék, amikre felépülnek a sorozatok. Az egyik...

2LDK (2002)

2LDK (2002)

   Mottó: "A nők nagyon kegyetlenek tudnak lenni, ha akarnak."Mottó: "No other creature is like a human being... Even wolves do not prey each other, but humans will eat each other alive." (Takeshi Miike: Fudoh)Mottó: "Jackie...

Death Row Woman (Onna keimushuu) (1960)

Death Row Woman (Onna keimushuu) (1960)

  Az 50-es évek második felétől a japán mozikat ellepő B-film hullám egyik jellegzetes alakja volt a horrorfilmjeivel óriási hírnevet magának kiharcolt Nakagawa Nobuo. Leghíresebb filmje minden bizonnyal a Hell (Jigoku), de jópár, elsősorban a japán...