belépés∆

The New Legend of Shaolin (Hung Hei Kwun Ji siu lam ng jo) (1994)

The New Legend of Shaolin (Hung Hei Kwun – Ji siu lam ng jo) (1994)

The New Legend of Shaolin (Hung Hei Kwun Ji siu lam ng jo) (1994)

iMDB

Wong Jing filmjei mindig is megosztották a közönséget. Aki csak könnyed szórakozásként akart megnézni egy filmet, az általában nem csalódott a Wong kezei közül kikerülő munkákban, míg aki egy adott stíluson belül valami komoly munkára volt kíváncsi, az szinte mindig lesújtó véleménnyel volt Wong műveiről. Nincs ez másként a The New Legend of Shaolin esetében sem, amiben Wong a Flying Dagger után újfent a wuxia filmek végeláthatatlan tengerére evezett, ezúttal forgatókönyvíróként és rendezőként is jegyzi a filmet, amiről már a legelejétől kezdve ordít, hogy Wong Jing film.

The New Legend of Shaolin (Hung Hei Kwun Ji siu lam ng jo) (1994)

A főhősöket ugyanis egyszerűen „kikölcsönözte” a mintegy 20 évvel korábban készült japán Lone Wolf and Cub sorozatból, hiszen itt is egy nagyszerű renegát harcos és annak pici fia áll a történet középpontjában, míg a film nyitójelenete is nagyban emlékeztet a „forrásmunka” jeleneteire. További adalék és nézőcsalogató, hogy a TVB csatornán nem sokkal korábban vetített nagysikerű tévésorozat, a Kung fu si fu főszereplőjének a nevével ruházta fel a főhőst, míg a főszerepre (a mendemondák szerint némi triádsegédlettel) megnyerte az egyik legismertebb és legnépszerűbb harcművész-színészt, Jet Li-t, aki a plakáton kicsit Nemuri Kyoshiro technikájára hasonlító pózban látható. A hozott anyagoknak és a szerződtetett sztárnak köszönhetően aztán már nem volt nehéz dolga, csak összeütött belőle egy tipikusan rá jellemző humorral telezsúfolt sztorit, amit olyan módon zárt le, ami kísértetiesen hasonlít a 80-as évekbeli, Donald P. Bellisario nevéhez köthető amerikai tévésorozatok epizódjainak zárójelenetéhez.

The New Legend of Shaolin (Hung Hei Kwun Ji siu lam ng jo) (1994)

A történet kiindulópontja hasonló a Lone Wolf and Cub-éhoz. Hung Hei-Kwun-t elárulják és kisfiával együtt menekülnie kell. Hosszú évek vándorlása után jutnak el a film helyszínéül szolgáló faluba, ahol egy tehetős helyi polgár a testőrének fogadja Hung-ot. Közben ugyanazok, akik elárulták a harcost, szövetkeznek a Shaolin szerzetesek elpusztítására is, akik a kincseik térképét 5 kis növendék hátára tetoválják rá. A dolog persze kiderül, így az árulók elkezdik keresni a gyerekeket, akik védelmezésében (jó sok közjátékot követően) két tolvajnő is az apa és a fiú segítségére lesz.
Az „igazi” wuxia filmekhez képest ez egy jóval könnyedebb, humorosabb alkotás, bár tulajdonképpen minden benne van, ami a kínai fantáziafilmekben megszokott. Van benne rengeteg akciójelenet, jó nagyokat ugró emberekkel, sok-sok repüléssel és kardokon mászkálással, ám annyira túlzásba vannak víve ezek a részek, hogy még wuxia mércével is komolytalanok (akárcsak a fentebb már említett, szintén poénra vett Flying Dagger esetében). Ezen jelenetek kidolgozásáért ezúttal Corey Yuen volt a felelős, aki társrendezője volt a produkciónak. Nem maradhatott ki a sajnálatos haláleset sem, de ez a rész sem a katarzis miatt került bele a filmbe, Wong még a halált is könnyeden ábrázolja. A wuxia jellegzetességek mellett pedig Wong telezsúfolta a filmet saját jellegzetességekkel, kezdve a stíluskeveréstől (van néhány „horror” jelenet, természetesen poénra véve) az elmaradhatatlan fingós poénokon keresztül egészen a képregényszerű főgonoszig.

The New Legend of Shaolin (Hung Hei Kwun Ji siu lam ng jo) (1994)

Az amerikai filmesek úgy tartják, hogy egy film lehet bármilyen gagyi is, ha szerepel benne gyerek és/vagy kutya, akkor a siker garantált. Kutya ebben a filmben nincs, viszont gyerek van szépszámmal, egytől egyig aranyosak és a kölyökbunyók is látványosak. Ez nem kis részben köszönhető Miu Tse-nek, aki a The Enforcer-hez hasonlóan a Jet Li által alakított karakter fiát alakítja, élvezetesen. Mind a bunyók, mind a poénok terén jól teljesít. Jet Li egy eléggé faarcú harcost játszik, így színészi képességeiről nem sokat tudunk meg, de az ő esetében valószínűleg ez az, ami a legkevesebb embert érdekel. A sok-sok, képregényekben látható fegyvert felvonultató harci jelenetekben remekül helytáll, úgyhogy a Jet Li rajongóknak ezúttal sem lehet panasza. A legemlékezetesebb karakter azonban mégsem az apa és a fia, hanem a két tolvajnő közül a mama, akit Andy Lau keresztanyja, Deannie Yip alakít. Az ő figurája sok-sok humoros pillanatot csempész a filmbe, tovább oldva az amúgy is meglehetősen könnyed hangulatot. A lányát az ekkoriban még Wong Jing-gel kavaró Chingmy Yau alakította, elsőszámú feladata az volt ezúttal is, hogy jól nézzen ki, ezt meg is oldotta könnyedén.

The New Legend of Shaolin (Hung Hei Kwun Ji siu lam ng jo) (1994)

A tulajdonképpen drámai téma ellenére is ez egy nagyon könnyed, szórakoztató film, amit minden bizonnyal a wuxia filmek rajongói nem fognak a szívükbe zárni, akárcsak azok, akik nem kedvelik a „hozott” ötleteket. Azoknak viszont, akik csak kikapcsolódni szeretnének, mindenképpen jó szórakozást fog nyújtani.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

"Török Rambo 2" (Ölüme son adim, 1983)

"Török Rambo 2" (Ölüme son adim, 1983)

    Az Ölüme son adimot úgy mutatta be nekem az egyik haverom, hogy ez a film a Vahsi kan 2, vagyis Cüneyt Arkin török Rambójának második része. És valóban, az Ölüme akár ezt a címet is...

Sure Death! (Hissatsu!) (1984)

Sure Death! (Hissatsu!) (1984)

A közismert szamuráj, nindzsa és jakuza történetek mellett vannak a japán kalandfilm világnak mifelénk kevésbé frekventált részterületei is. A nagyvárosok "dzsungele" nem csak a modern korban számít veszélyes területnek, már a Sógunátus korában sem ártott...

The Blonde Fury (Si je daai saai) (1989)

The Blonde Fury (Si je daai saai) (1989)

Hogy mi kellett ahhoz, hogy valaki filmet rendezzen Hongkongban a 80-as, 90-es évek fordulója környékén? Rendezői tapasztalat? Nem. Szépérzék? Nem. Bármiféle művészi hajlam? Még csak az sem. Egy, azaz egyetlen dologra volt szüksége annak, aki...

The Silver Season (Giniro no season) (2008)

The Silver Season (Giniro no season) (2008)

Egyszerre örömteli és sajnálatos, hogy a japán filmipar egyre több bevételt és egyre drágább filmeket produkál. A látvány és a kivitelezés terén (ami korábban is magas színvonalú volt egyébként) egyértelműen látszik az elsősorban technikai fejlődés,...