belépés∆

Sweet Revenge (Gei sun yan) (2007)

Sweet Revenge (Gei sun yan) (2007)

Sweet Revenge (Gei sun yan) (2007)

iMDB

Vegyes érzésekkel ültem le ez elé a film elé, mert a rendezőjéről, Ping Ho-ról még sohasem hallottam annak ellenére sem, hogy több díjat is nyert már pályafutása során, a plakát sem volt túl meggyőző, mert egy eléggé alacsony költségvetésű filmre engedett következtetni (helyesen), viszont ott van a főszereplők között Anthony Wong Chau-sang, aki képes akár egyedül is emlékezetessé tenni egy filmet.

Sweet Revenge (Gei sun yan) (2007)

A történet főszereplője Cheung Yung, egy fiatal leukémiás lány, akinek egyetlen rokona van életben, mégpedig a bátyja, Cheung Siu-chun. A báty szereti a húgát, azonban a lány nem bízik benne, elsősorban a múltbeli események miatt, amikre a férfi amnéziára hivatkozva nem emlékszik. Egy napon a lány egy csomagot visz el Ching Shing-hez, egy egyedül élő, alkoholista úrhoz, akinél talál egy fényképezőgéet, amin apja monogramja látható. Miután a férfi csak egy viszonylag homályos magyarázatot tud adni arra, hogy hogyan került hozzá a réges régi masina, a lány elkezdi összerakni múltjának darabkáit, hogy kiderüljön az igazság, valamint az, hogy miért nincsen bizodalma a bátyjában. A megoldásban pedig segítségére lesz egy réges-régi, Spellbound című film is.

Sweet Revenge (Gei sun yan) (2007)

A filmről elég hamar kiderül, hogy egy jellegzetes kamaradarab, kevés szereplővel, viszonylag kevés helyszínnel, az efféle produkcióktól megszokottan elsődlegesen a történetre koncentráltak a készítői. Igazi thrillerhez méltóan mind a három főszereplő meglehetősen sötét és rejtélyes múlttal rendelkezik, közülük elsősorban a fiatal leukémiás lány még az öltözködésével is rájátszik erre, folyamatosan fekete, de legalábbis sötét tónusú ruhákban közlekedik. A kissé nyomott hangulatot az operatőr is fokozza, sok-sok jelenet játszódik félhomályban, illetve sötétben. Érthető okokból, bár kissé klisészerűen a múltbeli történéseket fekete-fehérben, meglehetősen álomszerűen mutatják be.

Sweet Revenge (Gei sun yan) (2007)

Sajnos a dramaturgia helyenként akadozik, elsősorban amiatt, mert van néhány jelenet, ami nem kapcsolódik szervesen a történethez, illetőleg a későbbiekben nincsen megmagyarázva, hogy mi lett a következménye. Ez utóbbiból az a legfeltűnőbb, amikor a báty „betegségét” mutatják be abban a jelenetben, amikor elfelejt magával vinni egy táskát, aztán a későbbiekben az ottani tevékenységének következményeiről már nem esik szó. Kár érte, mert ugyan az „igazi” énjét megmutatják, de ennek a figyelmetlenségnek köszönhetően sokat veszít a film az értékéből. Mindezzel együtt is a fő hibája nem ez a filmnek, hanem a lassú, helyenként vontatott tempó, néhol igencsak unalmasan telnek a percek.
A színészek közül természetesen Anthony Wong játszik legjobban, stílusosan játsza el a borissza fickót, aki sokat tud a testvérpár múltjáról. A fiatal lányt alakító Fan Bingbing sem játszik rosszul, egyedül Nick Cheung-gal nem voltam kibékülve, aki eléggé sematikusan alakítja a báty szerepét, bár lehet, hogy nem véletlenül.

Sweet Revenge (Gei sun yan) (2007)

Zárszóként még annyit, hogy a film egy közepes thriller, kicsit unalmas és könnyen felejthető. Az igazán jó 2007-es hongkongi filmekre még továbbra is várni kell, reméljük, már nem túl sokat.

Hozzászólások   

#1 fea 2007-07-05 17:44
Nick Cheunggal én soha nem vagyok kibékülve 8)

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Too Beautiful to Lie (Geunyeoreul midji maseyo) (2004)

Too Beautiful to Lie (Geunyeoreul midji maseyo) (2004)

  A romantikus vígjátékok végkifejlete nagyjából annyi izgalmat és meglepetést szokott tartogatni a néző számára, mint Columbo nyomozó történetei. Peter Falk legendás tévésorozatában mindig lelőtték a poént az elején, azaz megmutatták a gyilkosságot, amit aztán a...

Bedevilled (Kim Bok-nam salinsageonui jeonmal) (2010)

Bedevilled (Kim Bok-nam salinsageonui jeonmal) (2010)

A kortárs horrorfilm peremvidékén kirajzolódik egy olyan csapásirány, ami a műfajra jellemző sokkeffektusokat a társadalmi problémafelvetések és az erkölcsöt próbára tevő drámák keresetlen nyomatékosító elemeiként használja fel1.  Az elsőfilmes dél-koreai Chul-soo Jang ritka erős darabbal...

The Barefoot Kid (Chik geuk siu ji) (1993)

The Barefoot Kid (Chik geuk siu ji) (1993)

The Barefoot Kid (Chik geuk siu ji) (1993)iMDBEz a korai Johnnie To film még semmiben sem emlékeztet a későbbiekben védjegyévé vált stílusára. Ez nem is csoda, hiszen a rendező ekkor még javában kereste saját...