belépés∆

Everyday is Valentine (Ching mai daai wa wong) (2001)

Everyday is Valentine (Ching mai daai wa wong) (2001)

Everyday is Valentine (Ching mai daai wa wong) (2001)

iMDB

Nem meglepő módon Wong Jing, a hongkongi film legtermékenyebb figurája rengeteg más filmes műfaj mellett a romantikus vígjátékok világába is belekóstolt, hiszen ez a könnyen emészthető stílus általában vonzza a nézőket és relatíve sok pénzt fial. Wong életművét ismerve ezzel a filmmel kapcsolatban talán az a leginkább meglepő, hogy mennyire visszafogott, szolíd és kissé talán szürke történet.

Everyday is Valentine (Ching mai daai wa wong) (2001)

A főszereplők egyike egy igen tehetséges ingatlanügynök, a neve OK, akinek egyetlen különleges képessége van, mégpedig az, hogy úgy képes hazudni, mint a vízfolyás és mindenkit meg is győz a maga „igazáról”. A másik főszereplő a nemes egyszerűséggel Wonderful nevet viselő lány, akinek legfőbb problémája a férfiakkal, hogy mindegyik hazugságokat beszél neki. A történet fő szála ebből már ki is következtethető, valószínűleg hatalmas titkokat árulok el azzal, ha leírom, hogy az ő egymásra találásukról szól a film, ami (természetesen) egy félreértéssel és az abból fakadó hazugsággal kezdődik.

Everyday is Valentine (Ching mai daai wa wong) (2001)

Mint fentebb írtam, a film Wong Jing alkotásaitól szokatlan módon visszafogott és szolíd. Sehol egy harsány szereplő (leszámítva a lány apját alakító Ng Man-Tat-ot, de ő mindegyik filmjében ilyen, valamint a szintén minden filmben bohóccá váló Shiu Hung-Hui-t), sehol egy altesti poén, sőt, elmaradtak a valódi világba kikacsintós, valamint a szurkálódós poénok is. Persze ez egyáltalán nem hiba, Wong néhány filmjében ugyanis ezek kifejezetten zavaróak szoktak lenni. Az már inkább probléma, hogy a történet során tulajdonképpen egyetlen meglepetés, váratlan fordulat sem történik, a sztori lineáris és könnyen kiszámítható. A kivitelezés terén is tipikus Wong alkotásról beszélhetünk, a képminőség nem a legjobb, tompák a színek, gyenge a megvilágítás, sok jeleneten látszik az alacsony költségvetés, illetve a spórolás.

Everyday is Valentine (Ching mai daai wa wong) (2001)

A romantikus vígjátékok műfaja általában remek színészi alakításokra ad lehetőséget. Ebben a filmben kiemelkedő színészi teljesítmény azonban nem lelhető fel, elsősorban a sablonos karakterek miatt, akik a hongkongi „standardhez” képest egyáltalán nem kisarkítottak és harsányak. A férfi főszereplő ugyan hazudozik, de elmaradnak a grimaszolások, az idétlen mozgások, stb. Ebből kifolyólag az OK szerepét alakító Leon Lai-nak nincs igazán lehetősége nagyot játszani, a figurát jól visszaadja, valóban hihetően beszél mellé, mégis kicsit szürkének éreztem. Wonderful-t Cecilia Cheung játsza, szintén jól, de vele kapcsolatban is elmondható, hogy nem eléggé jellegzetes a szerep, amit eljátszik, így igazán nagy alakításra nem kell számítani tőle sem. Ezt némileg ellensúlyozandó, meg kell jegyezni, hogy a film zenéjéhez mindketten hozzájárultak, a betétdalok többségét vagy Leon, vagy Cecilia énekli. Az efféle filmekben megszokott módon a kis szerepekben látható színészek játéka emlékezetes inkább, elsősorban a pap, akinek a „szeánszán” először találkozik a leendő pár, valamint az OK baráti körébe tartozó tipikus agglegény (Tat-Ming Cheung alakítja), akinek aztán „fel kell áldoznia magát” bizonyos célok érdekében. Akinek pedig Cecilia nem eléggé húzónév, annak talán jó kedvcsináló lehet, hogy szokásához híven Wong Jing ezt a filmet is a lehetőségekhez képest telerakta jó sok csinos lánnyal (pl. Pinky Cheung, Zuki Lee, Kristy Yang, King-Tan Yuen, stb.)

Everyday is Valentine (Ching mai daai wa wong) (2001)

Mindezekkel együtt is a film egy egyszer nézhető, közepes, könnyen felejthető romantikus film marad, csak a stílus rajongóinak ajánlott a megtekintése.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Forgive and Forget (Chan oi dik) (2008)

Forgive and Forget (Chan oi dik) (2008)

A hongkongi filmipar egyik legígéretesebb fiatal rendezője, Patrick Kong 2007-es L For Love, L For Lies című melodrámája kapcsán írtam le az ajánlóban, hogy Kong remélhetően a következő rendezésében kicsit komolyabb vizekre evez. Valószínűleg nem...

Spring in a Small Town (Xiao cheng zhi chun) (1948)

Spring in a Small Town (Xiao cheng zhi chun) (1948)

Ez a 60 éves, fekete-fehér dráma is azon alkotások egyike, amik esetében a figyelem felkeltéséhez bőven elég volna egy mindössze egymondatos ajánló, így kezdjük is ezzel a cikket. A Spring in a Small Town-t 2002-ben...

Koreai verekedős jelenetek (TOP15)

Koreai verekedős jelenetek (TOP15)

  Az ázsiai filmesek utolérhetetlenek, ha küzdőjelenetekről van szó, legyen az kézitusa, netán botokkal, tőrökkel, láncokkal vagy lőfegyverekkel vívott összecsapás. A koreaiak ezen a téren talán nem olyan technikásak, mint a kínaiak, nem olyan kifinomultak, mint...

Dostana (2008)

Dostana (2008)

 Kiadó lakást keresve melyik férfi ne hazudná gondolkodás nélkül azt a gyanakvó házinéninek, hogy az ő szíve bizony a lakásra szintén pályázó vadidegen riválisért dobog, ha ezzel rögtön az észbontó Priyanka Chopra lakótársává avanzsálhat?! Filmbéli...