belépés∆

Picture of a nymph (1988)

Picture of a nymph (1988)

Picture of a nymph (1988)

iMDB

Adott egy idősödő szellemvadász, Wu Men-Chu, valamint annak tanítványa, Shih Erh. Egy napon az öreg mester lelép néhány napra irtogatni a démonokat, a tanítvány pedig a tanulás helyett elmegy körülnézni a világban, majd egy démonnal folytatott harc közben leégeti egy fiatal, írói ambíciókat tápláló úriember, Tsui Hung-Chuen házát. A „baleset” után az író beköltözik az öreg mester és a tanítvány házába, majd hamarosan találkozik egy gyönyörű kísértettel, akibe beleszeret. De vajon van-e rá mód, hogy egymáséi lehessenek?

Picture of a nymph (1988)

A fenti kis összefoglalóból nyilvánvaló, hogy ez a film bizony egy Chinese Ghost Story klón, mégpedig olyan módon, hogy szinte minden egyes momentumot lemásoltak az eredetiből. A főszereplő öreg mestert ugyanúgy Ma Wu alakítja (egyébként ezt a filmet ő is rendezte), aki ugyanúgy előad részegen egy dalocskát, mint tette azt az eredeti változatban, a női főszerepet ugyanúgy Joey Wong játsza, aki szinte ugyanolyan fájdalommal teli karakter, mint a CGS-beli kísértet, szinte ugyanolyan a zene is, mint az eredetiben, valamint ugyanolyan a kivitelezés is a fények és a különféle textilek használatával, nem is beszélve a csatajelenetekről és a kezdetleges számítógépes trükkökről.

Picture of a nymph (1988)

Ami nem egyezik a CGS filmekkel, az az, hogy ezúttal nincs Leslie Cheung. Az ő helyét (és karakterét) két figura próbálja kitölteni, az egyikük a mester által csecsemőként megtalált Shih Erh (akit a kungfu filmek egyik legendája, Yuen Biao személyesít meg), valamint az író, őt a Sex & Zen-ből ismerős Lawrence Ng játszotta. Sajnos ketten együtt sem képesek olyan hangulatot teremteni, amit Leslie tudott, a film hangulatát helyenként lehúzza a túl sok vígjátéki elem. Az is (hatalmas) különbség, hogy a főgonosz démon ezúttal nem férfiakkal táplálkozik, hanem a menyasszonyokat gyűlöli.
A technikai bravúrok terén sem ér fel a film a CGS-hez, jóval kevesebb az akciójelenet benne, ám az a kevés, ami van, az szerfelett látványos, főleg a film vége felé a menyasszonyokat szállító „járművekkel” előadott harc (jópofák benne a számítógépes effektek, olyan a hangulata, mint egy korabeli számítógépes játéknak), de a papírból hajtogatott és életre keltett madarak mozgatása is aranyos és látványos, akárcsak Joey Wong légies, könnyed „röpködése”.

Picture of a nymph (1988)

Összességében azonban ez a film egy Chinese Ghost Story „light”. A gyönyörű kinematográfia és a néhány jópofa ötlet ellenére is csak a wuxia filmek rajongóinak ajánlott, nekik is csak azután, hogy már látták az „eredeti” filmet.

Hozzászólások   

#1 fea 2007-05-04 19:27
Leslie nélkül az "eredeti" sem ért volna sokat számomra...

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Lone Wolf Isazo (Hitokiri okami) (1968)

Lone Wolf Isazo (Hitokiri okami) (1968)

A Lone Wolf ugyan elsősorban a közismert szamuráj kalandfilm sorozat által vonult be a köztudatba, Kenji Misumi és Wakayama Tomisaburo által fémjelezve. Persze, a "magányos farkas" gyakori kifejezés más nyelvekben is, nem csak a magyarban....

Rubber's Lover (1996)

Rubber's Lover (1996)

A Rubber's Lover egyértelműen a Shinya Tsukamoto által a Tetsuoban lefektetett alapokra építkezik. A japánok őrült, nyers, elemi, fekete-fehér, húsbavágóan kemény és őszinte filmes cyberpunkja nagyon jellegzetes és nagyon szélsőséges: sok esetben elmondható, hogy vagy...

The Deadly Breaking Sword (Feng liu duan jian xiao xiao dao) (197…

The Deadly Breaking Sword (Feng liu duan jian xiao xiao dao) (1979)

Az 1960-as évek térnyerése, a '70-es évek sikersorozata után az évtized végére kifulladni látszott a Shaw Brothers stúdió.

The Wolves (Shussho Iwai) (1971)

The Wolves (Shussho Iwai) (1971)

    Hideo Gosha szamuráj mozifilmjei meglehetősen jól ismertek szerte a világban, egyre inkább Magyarországon is. A japán alvilágba tett kirándulásai már nem annyira, pedig a jakuza film műfajban szintén alkotott néhány maradandó alkotást. Íme az egyik.