belépés∆

Center Stage (Yuen Ling-Yuk) (1992)

Center Stage (Yuen Ling-Yuk) (1992)

Center Stage (Yuen Ling-Yuk) (1992)

iMDB

Az eredeti kantoni cím egy nevet takar, mégpedig nem másét, mint a 30-as évek némafilmjeinek egyik (ha nem a) legnépszerűbb kínai színésznőjének nevét (mandarin neve, amit a film felirata is használ, Ruan Ling-Yu). A hölgyről annyit, hogy 1910-ben született és 1927-ben kezdődött filmes karrierje, ami felemelte őt a szegénységből, de 8 évvel később a vesztét is okozta, hiszen nem sokkal a 25. születésnapja előtt öngyilkos lett. A film az ő tragikus sorsát mutatja be kicsit talán rendhagyó módon.

Center Stage (Yuen Ling-Yuk) (1992)


A rendező, Stanley Kwan ugyanis félig-meddig egy dokumentumfilmet készített, felkereste Yuen a film forgatása táján még életben levő pálya- és kortársait, megszólaltatott több embert is a színésznő életével kapcsolatban. Ezek között a nevezzük úgy, hogy interjúrészletek között pedig egyrészt több neves színész közreműködésével mutatja be, hogy hogyan is élt a 30-as évek sztárja, másrészt néhány híres jelenetet újra leforgatott velük, valamint megpróbálta rekonstruálni, hogy az elveszett filmek híres jelenetei milyenek lehettek. Érdekes látvány tehát a film a filmben, további pluszt ad hozzá a 30-as évek Kínájának nosztalgikus hangulata, ami főleg az európai néző számára nem túlságosan ismert. Azonban, vélhetően szándékos módon, amikor az ember már éppen kezdené magát beleélni a filmbe, mindig megszakítják a történetet és vagy a már említett interjúkat vágják be afféle magyarázatként, vagy a főszereplő színészeket kérdezgetik, hogy ők mit tennének Yuen helyében. Furcsa, de ötletes megoldás, kicsit az ember ugyanis úgy érzi ennek következtében, hogy valamelyik dokumentumfilmes csatornára tévedt. Ráadásul kicsit bepillantást nyer az ember a forgatás menetébe is ennek köszönhetően, valamint érezteti, hogy a készítőket mennyire foglalkoztatta a címszereplő története. A Yuen filmezésen kívüli életét bemutató részek kicsit színpadiasak lettek, lehet, hogy ekkor sem tudtak elvonatkoztatni attól, hogy újraforgatnak valamit. A címszerepet játszó Maggie Cheung ebben a filmben is remekel, a többi ismert arc (Tony Leung Ka-Fai, Carina Lau, Cecilia Yip) csak kiegészítő szerepeket kaptak, így alakításuk nem olyan látványos. A film összességében jó, de könnyen lehet, hogy sokan unalmasnak fogják találni a lassú tempó és az errefelé nem túlzottan ismert címszereplő miatt.

Center Stage (Yuen Ling-Yuk) (1992)


Egyébként Yuen története igen sikeresnek bizonyult, hiszen az 1992-es Berlini Filmfesztiválon a főszerepet  játszó Maggie Cheung első kínaiként megkapta a legjobb színésznőnek járó Ezüst Medve díjat, Stanley Kwan pedig a legjobb rendezőként az Arany Medvét, valamint az azévi HKFA-n is több díjat sepert be.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Visitor Q (2001)

Visitor Q (2001)

 IMDbHát egy olyan Takashi Miike film, amiből sajnos hiányzik a rendezőre egyébként jellemző humor, irónia, amitől a már részben más filmjeiből megismert aberrációk (pl: megfeji magát a nő) gyakorlatilag öncélúvá, élettelenné és tényleg visszataszítóvá válnak....

A Zu legendája - The Legend of Zu (Shu shan zheng zhuan) (2001)

A Zu legendája - The Legend of Zu (Shu shan zheng zhuan) (2001)

Némileg meglepődtem, amikor ezt a filmet elkezdtem nézni. Már az első képsorai is meggyőztek arról, hogy ez teljesen más lesz, mint amit eredetileg vártam tőle. Igazából úgy gondoltam, hogy egy átlagos, vagy annál egy kicsit...

How to Become Myself (Ashita no watashi no tsukurikata) (2007)

How to Become Myself (Ashita no watashi no tsukurikata) (2007)

How to Become Myself (あしたの私のつくり方) (2007)iMDBIchikawa Jun neve a japán drámák rajongói számára mindig is garancia volt a minőségre. A mintegy 20 éve alkotó rendező kezei közül az évek során olyan remek darabok kerültek ki,...

Female Ninjas in Bed with the Enemy (Kunoichi ninpou: Kannon bira…

Female Ninjas in Bed with the Enemy (Kunoichi ninpou: Kannon biraki) (1976)

 Míg Japánban a történelmi filmek készítőinek fantáziáját elsősorban a szamurájok élete foglalkoztatta, addig nyugaton helyettük sokkal nagyobb népszerűségre tettek szert a létük minden elemében titokzatosságra törő nindzsák. Persze mindez nem jelenti azt, hogy a...