belépés∆

The Storm Riders (Fung wan: Hung ba tin ha) (1998)

The Storm Riders (Fung wan: Hung ba tin ha) (1998)

The Storm Riders (Fung wan: Hung ba tin ha) (1998)

iMDB

   A Storm Riders volt Andrew Lau „wuxia” trilógiájának első darabja. A sztoriban Ma Wing Shing egyik képregényét dolgozták fel és ez volt az első hongkongi film, amiben a harcokat minden addiginál látványosabban próbálták meg számítógépes trükkökkel élvezetesebbé tenni.

The Storm Riders (Fung wan: Hung ba tin ha) (1998)

   A sztori főhőse a jellemző nevű Lord Conquer hadúr (Sonny Chiba), aki egy jövendőmondótól, Mud Buddha-tól (Wayne Lai Yiu-Cheung) kap egy jövendölést, hogy hatalma 10 évig csak növekedni fog, amiben nagyban segíteni fogja két tanítvány, Wind és Cloud. A jövendölés mellé kap még egy perzsa dobozt is „ajándékként”, mondván, ha ki tudja nyitni, abban van a 10 év utánra vonatkozó jóslat. A hadúr begyűjti az összes gyereket, akikre ráillik Wind és Cloud leírása, majd a sztori egy nagyot ugrik előre, véletlenül pont 10 évet. Conquer a végső csatára készül az utolsó még le nem győzött másik hadúrral, Sword Saint-tel (Anthony Wong Chau-sang ), az időközben felnőtt Wind (Ekin Cheng Yee-kin) és Cloud (Aaron Kwok Fu-Sing) segítségével ismét begyűjti Mud Buddha-t, hogy végre megtudja a következő jóslatot. A jóslat nem tetszik neki, így megpróbálja saját kezébe venni a sorsát.

The Storm Riders (Fung wan: Hung ba tin ha) (1998)

     Andrew Lau már sokszor emlegetett hármas célja ebben a filmjében működik a legjobban a három „wuxia” sztori közül. A képregényből egy igazán fordulatos, izgalmas történetet raktak össze, a számítógépes animációk is jól sikerültek (még azzal együtt is, hogy helyenként a 486-os gépek grafikájára emlékeztetnek), és a hölgyek is csinosak (szokás szerint Krista Yang, mellette pedig ezúttal Qi Shu kapott szerepet). A rendező érdemei mellett persze legalább ilyen fontos a színészi játék is, amiben ezúttal sem kell a nézőnek csalódnia. Sonny Chiba nagyon hitelesen alakítja a szívtelen nagyurat, mély hangja és sűrűn feltörő kacaja csak fokozza mindezt. A két tanítványt alakító Ekin Cheng és Aron Kwok is sokat dob a filmen, Ekin hozza a tőle már „megszokott” becsületes figurát, míg Aaron is emlékezetesen alakítja a hallgatag, ám belül érzelmektől forrongó lelkű karaktert.

The Storm Riders (Fung wan: Hung ba tin ha) (1998)

   A harcokban a már említett CGI-s trükkök miatt kevés igazi harcjelenet van, inkább a figurák „különleges képességeire” fektették a hangsúlyt, ami miatt úgy érzi az ember, hogy varázslók, esetleg istenek harcát nézi éppen. Ez nem róható fel hibaként, de aki vérbeli wuxia filmet vár, biztos, hogy csalódni fog a filmben emiatt. Aki viszont egy látványos, fordulatos kalandfilmre kíváncsi, ne mulassza el!

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Brigitte Lin Chin Hsia

Brigitte Lin Chin Hsia

Brigitte Lin Chin Hsia (林青霞)Lin Chin Hsia 1954 november 3-án született Tajvanon, Taipei-ben. Tanulmányait a Taiwan Chingling Girls’ Secondary School-ban, majd a Tanjiang General Education College-ben végezte. 1972-ben, 17 évesen fedezte fel egy filmes producer,...

The Second is a Christian (Nidaime wa Christian) (1985)

The Second is a Christian (Nidaime wa Christian) (1985)

Rengeteg olyan film kerülhet a mániákus filmrajongók látókörébe, amik a cím és a főszereplők, esetleg az elborult plakát vagy DVD borító miatt sokat sejtetőnek, különlegesnek tűnnek, aztán már az első fél óra után kiderül róluk,...

My Left Eye Sees Ghosts (Ngo joh aan gin diy gwai) (2002)

My Left Eye Sees Ghosts (Ngo joh aan gin diy gwai) (2002)

My Left Eye Sees Ghosts (Ngo joh aan gin diy gwai) (2002)iMDBMint a Hooked on You ajánlójának elején írtam, a Milky Way Image Company minden évben előáll Johnnie To triádos/rendőrös filmjei mellett 1-2...

The Housemaid (Hanyo) (2010)

The Housemaid (Hanyo) (2010)

A kortárs dél-koreai film legambiciózusabb szerzői előszeretettel vegyítik a melodráma különböző alakzatait sajátos visszatérő motívumokkal, és az arányok tökéletesítése során akkor érik el a nemzetközi áttörést, amikor a személyes érdeklődésük középpontjában álló lényegi elemek megtartása...