belépés∆

Sumimasen, Love (Dui bu qi wo ai ni) (2009)

Sumimasen, Love (Dui bu qi wo ai ni) (2009)

 
A 90-es évek vége felé a remek Iwai Shunji készített egy röpke romantikus filmet April Story címmel. Ugyan a Sumimasen Love-nak gyakorlatilag semmi köze hozzá, mégis talán leginkább ahhoz a történethez lehetne hasonlítani, hiszen ugyanúgy jól eltalált, életszerű hangulat jellemzi. Úgy látszik, tényleg feljövőben van a tajvani filmipar, ahol rájöttek a magától értetődő tézisre, azaz a pénzügyi hiányosságokat ügyes kis sztorikkal igyekeznek ellensúlyozni.

Sumimasen, Love (Dui bu qi wo ai ni) (2009)

Lin Yu-Hsien nem tartozik az ismert rendezők közé, valószínűleg még Tajvanon sem, pedig a Sumimasen Love immáron a harmadik munkája. Egy dokumentumfilmmel, a Jump Boys-szal debütált még 2005-ben, majd egy évvel később a gyerekek után a tinédzsereket vette fókuszba az Exit No. 6-ben, ahol a drámát, a misztikumot és a fura figurákat jó érzékkel összekeverve egy érdekes kompozíciót sikerült összehoznia.
 
Sumimasen, Love (Dui bu qi wo ai ni) (2009)

Ezután jó hosszú szünet következett, de úgy fest, Lin sikeresen használta ki a Cape No. 7 oldalvizét. A legnagyobb húzása az volt ezen a téren, hogy leszerződtette a női főszerepre a nagy kasszasikerben feltűnt japán Tanaka Chie-t és mind őt, mind a férfi főhőst alakító Wu Huai-Chung-ot a saját nevén szerepelteti, ráadásul a két karakter múltja is úgy van felépítve, mintha ténylegesen az őket alakító emberek múltjaként funkcionálna.
 
Sumimasen, Love (Dui bu qi wo ai ni) (2009)

Hogy mi is ez a sztori? Egyetlen nap történéseit ismerhetjük meg, amikor is a tárcáját elhagyó japán fotómodellt kisegíti a jóravaló fiatal férfi, majd ha már így alakult, együtt töltik el a nap hátralevő részét. Így leírva nem túl mozgalmas, de az, ahogy megismerik egymás világát (ami leginkább a férfiét takarja, hiszen ő van úgymond „odahaza”), az igencsak hangulatos!
 
Sumimasen, Love (Dui bu qi wo ai ni) (2009)

Túl sokat elemezgetni nem érdemes a filmet, de feltétlenül megjegyzésre érdemes, hogy a történet nem lineárisan halad, ami egy idő után kicsit zavaró, olyan érzése lesz az embernek tőle, mintha a rendező még a 75 percet sem tudta volna teljesen kitölteni, így többször mutat meg egyes jeleneteket. Ez a módszer persze csak abban az esetben működik, ha a közben megtudott információknak köszönhetően más megvilágításba kerül egy-egy esemény, itt azonban ezt nem mindig sikerült elérni.
 
Sumimasen, Love (Dui bu qi wo ai ni) (2009)

Ettől függetlenül aki szereti az ilyesmi sztorikat, az jól fog rajta szórakozni. Érdekes a színhelyül szolgáló tajvani kisváros lakóinak bemutatása, jól átjön a képeken a helyszín hangulata. A jellegzetesen ázsiai vonásokkal felruházott romantikus szál nem veszélyes (hiszen gyakorlatilag két vadidegen ember együtt töltött egy napját mutatja be), a poénok ülnek, a két főszereplő pedig jól játszik. Ennél több pedig nem is kell, reméljük, még jópár legalább ilyen színvonalú tajvani filmhez lesz szerencsénk a közeljövőben!

iMDB


Trailer
 

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Exiled - Száműzöttek (Fong Juk) (2006)

Exiled - Száműzöttek (Fong Juk) (2006)

IMDbA történet főhőse öt triádtag, öt barát, akik közül Wo megsebesíti a főnököt, aki ezért bosszúból azt az utasítást adja a többieknek, hogy öljék meg. Azonban ez igencsak nehezükre esik, így húzzák a dolgot...

The Mission (Cheung fo) (1999)

The Mission (Cheung fo) (1999)

The Mission (Cheung fo) (1999)iMDB1999-re Johnny To Kei-Fung már nemcsak Hongkong egyik legelismertebb és legsikeresebb rendezőjévé nőtte ki magát, hanem egyúttal a triádfilmek egyik vezető rendezőjévé is. A kicsit kaotikus forgatási körülmények és az...

Tsubaki Sanjuro Remake (2007)

Tsubaki Sanjuro Remake (2007)

Az utóbbi időben sajnos a japán filmiparban is megszaporodtak a rajongók által elsősorban a „jaj, hát ezt miért kellett?” felkiáltással fogadott produkciók, amik legtöbbje régi nagy sikerek újraforgatása. Ezen próbálkozások egyike Morita Yoshimitsu filmje, a...

Rape! 13th Hour (Reipu 25-ji: Boukan) (1977)

Rape! 13th Hour (Reipu 25-ji: Boukan) (1977)

Hasebe Yasuharu ezen agymenése a 70-es évek második felében a Nikkatsu berkein belül nagy népszerűségnek örvendő, az exploitation „műfaj” egyik legelborultabb válfajának, a violent pink filmeknek egyik leghírhedtebb képviselője. Az eleinte bármiféle szexualitással foglalkozó történettől...