belépés∆

Keeping Watch (Chen shui de qing chun) (2007)

Keeping Watch (Chen shui de qing chun) (2007)

IMDb

Két vidéki fiatal. A lány, aki nem teljesen komplett és a fiú, aki aztán végképp nem az. Legalábbis első ránézésre egyikük sem tiszta, ám bizonyságot (vagy cáfolatot) majd csak közelebbről szemlélve kapunk. Egymásra találásuk bemutatását mesterien oldotta meg az elsőfilmes Fenfen Cheng: gyakorlatilag szinte semmi sem történik, és az is csak lassan, mégis élvezet nézni a filmet. Nagyon kevés szereplő, alacsony költségvetés, minimalista kivitelezés, erős színészi játék és nem utolsósorban az örökké zöld vidéki Tajvan. Minden a nézőn múlik - ha megfelelő hangulatban ül elé az ember, emlékezetes maradhat, de neki is meg kell dolgoznia érte.

Keeping Watch (Chen shui de qing chun) (2007)

Egy álmos kisvárosban a lány a családi órajavító üzletben dolgozik. A magányos hétköznapok egymás után telnek, nem történik vele semmi. Délutáni szieszta a boltban, unalmas munka, vevő alig - mégis mindig holtfáradt, reggel nem bír felkelni. (A reggeli ébresztő-rituálét mindenki képzeletére bízom, de ugye egy órásról van szó...) Egy nap majd betér hozzá a fiú, akinek az óráját kellene megjavítania. Aztán a fiú jön másnap, harmadnap, mindig ugyanazt az órát hozza javítani, ami másnapra valahogy mindig újra és újra elromlik. Így nyer értelmet lassan a lány élete, ahogyan a fiút várja minden egyes nap. Aki aztán egy nap nem jön többet...

Keeping Watch (Chen shui de qing chun) (2007)

Újra végigolvasva az eddigieket, ez egy ijesztően üres sablon-sztorinak tűnik. Pedig garantáltan nem az! Itt jön a tajvani filmesek trükkje, a magával ragadó kivitelezés, és az örök érvényű mondás: a kevesebb több! Persze az író-rendező Fenfen Cheng első szárnypróbálgatása értelemszerűen nem tökéletes, aki akar, talál majd benne hibát, de még így is bátran odaállítható az erősebb japán drámák mellé. Ebben a színészeknek is igen nagy szerepük van: Haden Kuo érzéki és hatalmas szemei mellett játszani is tud, ugyanakkor tény, hogy a filmet gyakorlatilag a férfi főszereplő viszi el a hátán. Hsiao-chuan Chang (angolosan: Joseph Chang) még csak második főszerepét kapta, mégis generációjának egyik legígéretesebb tehetségének tartják.

Keeping Watch (Chen shui de qing chun) (2007)

Méghozzá joggal. Bemutatkozó első filmje az Eternal Summer volt, és 2006-ban csak azért nem ő lett az év felfedezettje, mert anno a nevezett telitalálat másik főszereplőjét jutalmazták a Golden Horse díjával. Ugyanakkor fiatal kora ellenére rutinos színésznek számít, számos TV-sorozatban szerepelt, valamint modellkedéssel is kereste kenyerét (rizsadagját). A film első képkockáinál még azt hittem, hogy dél-amerikai szappanopera-klisé vár a filmben, hisz fogtak egy jóvágású kínai modellt, adtak rá egy vastag keretes szemüveget, és ezzel ki is van nevezve falusi lúzerré. Filmbeli kettős szerepe a bizonyíték arra, hogy számolni kell vele: elég levennie a szemüveget, és azonnal képes átlényegülni lúzerből lázadóvá úgy, hogy az egy tudathasadásos betegnek is dicséretére válna.

Keeping Watch (Chen shui de qing chun) (2007)

Ami negatívumként felróható, az az időnkénti szándékos képminőségromlás, nem sikerült rájönni, miért kellett néha a képkockákat egy TV-sorozat szintjére "lebutítani". Vagy miért kell olyan béna kameramozgásokat alkalmazni a feszültséget fokozandó, mint amilyeneket az olcsóbb sorozatokban használnak. Mintha két külön stáb vette volna egyszerre ugyanazt a jelenetet, aztán véletlenszerűen egymás mellé illesztették volna őket. Nem ez a meghatározó, kevés van belőle, azért én ezt a keveset is kihagytam volna. Ami viszont furcsamód NEM volt zavaró, az az, hogy a filmbéli nagy kérdésre nem kapunk választ. El is rontottak volna mindent, ha megpróbálják egy éles vonallal lezárni a történteket. Szerencsére volt ennyi önmérséklete rendezőnknek, akinek van még hová fejlődnie, belépője mindenesetre bíztató.

 

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Rainbow Eyes (2007)

Rainbow Eyes (2007)

 A Rainbow Eyes rendezője, Yang Yoon-ho (Holiday, Fighter in the Wind), mikor először beszélt új filmjéről, kicsit szégyenlősen fejtette ki az őt kérdező riporternek, hogy valójában nem sok jóra számít a jegypénztáraknál. Magyarázatként ehhez...

Angel Guts: Nami (Tenshi no harawata: Nami) (1979)

Angel Guts: Nami (Tenshi no harawata: Nami) (1979)

 Az ázsiai filmek gyakran tartogatnak elképesztő meglepetéseket a mit sem sejtő nézőnek. A romantikus komédiának induló Audition, a vígjátéknak induló Drive, a szamurájfilmnek induló Mayonaka No Yaji San Kita San a későbbiekben mind teljesen más...

Hitokiri (Tenchu) (1969)

Hitokiri (Tenchu) (1969)

  Az archívumok mélyéről újra előbukkant egy kincsnek joggal nevezhető ritkaság. Gosha sokáig "elveszettnek" tartott filmje a rendező életművében kiemelkedő helyet foglal el. A Goyokin belföldi és nemzetközi sikere után Gosha szabadkezet kapott egy neki tetsző téma...

Miriam Yeung Chin-Wah

Miriam Yeung Chin-Wah

Miriam Yeung Chin-Wah (杨千桦) Miriam Yeung 1974. február 3-án született Hongkongban. A Kowloon Holy Family Canossian College-ben tanult és eszébe sem jutott, hogy a szórakoztatóiparban próbáljon szerencsét. A hongkongi Princess Margaret kórházban dolgozott nővérként...