belépés∆

Candy Lo Hau-Yam

Candy Lo Hau-Yam (盧巧音)

Candy Lo Hau-Yam

Lo Hau-Yam 1974 október 18-án született Hongkongban. Fiatal koráról nem sok információ található a neten angolul, az viszont bizonyos, hogy divattervezést tanult. A szórakoztatóiparba egy relatíve rövid életű rockbanda, a Black & Blue énekesnőjeként lépett be 1995 körül. Az együttes eleinte angol nyelvű dalokkal próbált sikereket elérni és az első albumuk kiadása előtt a Black & Blue név mellett még több másikat is használtak, ám mikor megjelent az első albumuk, a ’95-ös angol nyelvű Hope in Just One Day, onnantól kezdve már végleg ennél a névnél maradtak. Az album nem lett igazán sikeres, emiatt a kiadójuk azt tanácsolta nekik, hogy hagyjanak fel az angol szövegekkel, írjanak inkább kantoni nyelven dalokat. Második albumuk egy évvel később jelent meg és akárcsak az első esetében, a szövegeket már ekkoriban is a frontember, azaz az ekkor már az angol Candy nevet felvett Candy Lo írta. Nem sokkal később azonban a Black & Blue feloszlott, Candy pedig szólókarrierbe fogott.

Candy Lo Hau-Yam

1998-ban szerződött le a Sony Music-hoz, gyakorlatilag innentől datálható önálló karrierjének kezdete. Az első lemeze az 5 számos minialbum, az Unnecessary to Want… Perfect Can Be Terrible volt, ami egy igen nagy dobás volt kezdetnek, hiszen egy Golden Award-ot is kapott érte. A dalai stílusa továbbra is a Black & Blue időszakból származó, a hongkongi sztárok zenéjéhez képest jóval keményebb és rockosabb volt, de küllemével is kilógott a sorból, rajongói imádták, mert azon kevés helyi sztár egyike volt, aki mert különleges és egyedi lenni. Az európai és amerikai szokásokkal ellentétben a tetoválást mindmáig sokan a bűnözőkkel és a bűnözéssel azonosítják a Távol-Keleten, így a vállán látható alakzat miatt (ami mellett egyébként több más helyen is visel még tetoválásokat) is sok támadást kapott, viszont elősegítette a tetoválás térhódítását a térségben. További különlegessége a többi cantopop sztárral összehasonlítva, hogy a legtöbb "kitalált" előadóval szemben egyrészt saját maga írja a dalait, másrészt több hangszeren (dobon és gitáron) is képes játszani. Az év végén adta ki első „igazi” teljes stúdióalbumát Miao címmel, ami az énekesnő macskarajongására utalt. Az előzetes várakozásokhoz képest a lemez azonban meglepően alacsony példányszámban kelt el, amiért az album producere a közönséget hibáztatta, mondván, nem értették meg a lemez üzenetét.

Candy Lo Hau-Yam

Következő lemeze egy évvel később, 1999-ben jelent meg Get Close to Candy Lo címmel és az eddigieknél is jobban elütött a „megszokott” hangzásvilágtól, ugyanis az addigi pop/rock keveredés mellett megjelentek a filharmonikus zenekari elemek is a számok között. 2000-ben újabb két albumot jelentetett meg (Color Release és Muse), ennél azonban jóval fontosabb, hogy őt is utolérte a „végzet”, azaz a filmesek ajánlatai. Első szerepét Francis Ng drámájában, a What is a Good Teacher-ben kapta, amit még ugyanebben az évben két további mellékszerep követett a Twelve Nights-ban, valamint Tsui Hark Time & Tide című akciófilmjében. A teljesítménye szemet szúrt a HKFA zsűrijének is, ugyanis a két utóbbi szerepért három jelöléssel díjazták, az Év felfedezettje kategóriában mindkét szerepét jelölték, míg a Time & Tide-dal a Legjobb mellékszereplő kategóriában „indulhatott”.
A továbbiakban igyekezett kihasználni a lehetőséget színészként is, ám fő profiljának továbbra is az éneklést tartotta. A 2001-es éve ugyan relatíve csendesre sikerült, az évente „szokásos” album mellett (Fantasy, aminek egyik dala a Final Fantasy című film betétdala volt, egy másik, a The Sword and Spear Don't Enter pedig a rádiósok kedvence) kiadott egy válogatáslemezt, viszont mindössze egyetlen filmben játszott egy kis szerepet (Funeral March). A bulvárlapokba pedig azzal került be, hogy ekkoriban szakított az akkor éppen karrierje beindulásával foglalatoskodó Shawn Yue Man-Lok-kal, magánéletével kapcsolatban ezen a kapcsolatán kívül nem található semmiféle információ.

Candy Lo Hau-Yam

Amilyen csendes volt 2001, olyan hatalmas ugrást produkált számára 2002. Új albumán (Appreciate the Taste of Life) volt megtalálható énekesi karrierjének első hatalmas sikere, a Better to be Apart, nevéről máig a legtöbb hongkonginak ez a dal ugrik be. Több verziót is készítettek belőle, az egyikben a tajvani Lee Hom Wang-gal énekel duettet. Az énekesi siker mellett pedig összesen hét új filmben is látható volt, bár ezek többsége ismét csak mellékszerep.

Candy Lo Hau-Yam

A filmesek a hírneve miatt szerették szerepeltetni, de külleméről úgy tartották, hogy nem megfelelő egy főszerephez. Ennek megfelelően a hongkongi-japán koprodukcióban készült No Problem 2-ben egy kungfu harcost játszott Yuen Biao árnyékában, feltűnt a Marry a Rich Man-ben, a Tiramisu-ban, a Szemben (Angelica Lee nővérét játszotta), az If You Care…-ben pedig egy terhes reklámszakembert játszott, akit ráadásul Godzillának hívnak. Azért két kevéssé ismert filmben a főszerepet is rábízták, a Happy Family-ben egy protekcióval állást szerzett lányt játszott, míg a Summer I Love You-ban egy érzelmi problémákkal kűzdő lányt alakított, akit Richie Ren próbált a film teljes hosszában megnevettetni. Gondolom nem túl nagy információ, hogy mindkét film romantikus vígjáték volt.

Candy Lo Hau-Yam

2003-ban kiadta első koncertalbumát True Music 1st Flight Live címmel, amin a saját dalai mellett több feldolgozás is helyet kapott. Hangját sokan kritizálták, mert élőben nem tudta ugyanazt az erőteljes előadásmódot produkálni, mint a stúdióalbumokon, a rajongókat azonban mindez nem zavarta. A koncertalbum mellett további két új stúdióalbummal is jelentkezett, a Candy’s Airline a tőle megszokott hangzást hozta, míg a Flower Talk-ban tovább kísérletezett klasszikus zenék hangzásának beültetésével saját stílusába. Énekesnői és dalszerzői elfoglaltsága mellett azért két filmszerepre is jutott ideje, a Truth or Dare: 6th Floor Rear Flat-ban a két női főszereplő egyikét alakította, akik ugyanabban a lakásban igyekeznek együtt élni, a Men Suddenly in Black-ben pedig a három feleség egyikét játszotta. A 6th Floor Rear Flat-beli alakításáért ismét kapott egy HKFA jelölést a Legjobb mellékszereplő kategóriában.

Candy Lo Hau-Yam

2004 ismét egy csendesebb éve volt, új albumot nem adott ki, csak egy válogatást, míg ezúttal két filmszerepet vállalt el. Herman Yau romantikus vígjátékában, a Herbal Tea-ban csak egy kis szerepet kapott, míg a Six Strong Guys-ban ismételten nem volt főszereplő, de a „szokásos” HKFA Legjobb mellékszereplő jelölést újfent sikerült az alakításával „kiharcolnia”.

Candy Lo Hau-Yam

2005-ben újabb albummal jelentkezett, ez volt a korábbiaknál borongósabb hangvételű Evolution Theory, amiben a Flower Talk-hoz hasonlóan igyekezett spirituális, valamint a jövő bizonytalanságával foglalkozó témákat feszegetni. Miután az album megjelent, nem hosszabbított szerződést a Sony Music-kal és egy ideig előtérbe helyezte színészi karrierjét. Ugyan 2005-ben csak egy röpke szerepet játszott el a Twins és Isabella Leong nevével fémjelzett Bug Me Not-ban (Isabella Leong mamáját alakította), 2006-ban azonban már jóval több filmben mutathatta meg tudását. Az első ezek közül Herman Yau romantikus filmje, a Cocktail volt, amit a Half Twin-ben egy ikerpár megformálása követett. Benny Chan pikáns vígjátékában, a Feel It Say It-ben is szokás szerint az egyik mellékszerepet kapta meg, míg a Wife from Hell-ben ő játszotta a pokoli feleséget. Mindezek mellett saját magát alakította egy cameo szerep erejéig Daniel Wu rendezői debütálásában, a The Heavenly Kings-ben.

Candy Lo Hau-Yam

Hosszas hallgatás után idén júniusban adta ki tizedik albumát, a Process-t, immáron új kiadója, a WOW Records színeiben. Érdekesség ezzel az albummal kapcsolatban, hogy Candy Lo az első előadó Ázsiában, aki egy albumot USB-s flash memórián is kiadott. Új albumának egyik dalát, a Can’t Even Love-ot előszeretettel játszák a helyi rádióállomások. Korábbi kiadója, a Sony Music is kiadott egy Best of albumot a Sony-nál rögzített dalaiból, valamint egy, a legnagyobb slágereit tartalmazó videoklip DVD-je is megjelent. Színészként egyelőre idén nem túl aktív, mindössze a House of Mahjong-ban játszott el egy kisebb szerepet.

Candy Lo Hau-Yam

Hozzászólások   

#4 YEZy 2007-09-06 23:25
Biztos azok léte is közrejátszott.. . :zzz
#3 kisho 2007-09-06 23:14
Nem a tetoválásaival volt problémájuk? Mert szerintem semmivel nem rondább, mint bármelyik (el)ismert HK színésznő.
#2 YEZy 2007-09-06 22:02
Nem tartották elég dekoratívnak. Van ilyen... :-) Viszont isteni hangja van, a három kedvenc kínai énekesnőm egyike! 8)
#1 Gianni 2007-09-06 21:51
:-x "...de külleméről úgy tartották, hogy nem megfelelő egy főszerephez."
Ekkora b@romságot...

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

1-Ichi (2003)

1-Ichi (2003)

Prequel az Ichi the Killerhez, a főszereplő ugyanaz, a rendező más. Az egész egy kicsit egyszerűbb, nem annyira szélsőséges, de ez pont jó ahhoz, hogy Ichi előtörténetét, gimnáziumi életét bemutassa. Sajátos íze van, kicsit novella...

Spiral (Uzumaki) (2000)

Spiral (Uzumaki) (2000)

  IMDb Higuchinskyban úgy néz ki, mindig csalódnom kell. Az, ahogy be vannak harangozva a filmjei, a képi világ, a zene, nagyon megragadó, de sajnos a filmjei nem mondanak sokkal többet, mint a bemutatók. Ez a film...

Branded to Kill (Koroshi no rakuin) (1967)

Branded to Kill (Koroshi no rakuin) (1967)

Érdekes hangulatú és lenyűgözően ötletes Seijun Suzuki film Japán harmadik legjobb bérgyilkosáról. Egy-két munkáját látjuk és éppen futó nőügyeit, illetve tulajdonképpen egyszerre a kettőt, mert lassan összekeverednek a dolgok, és ez, mint tudjuk, nagyon veszélyes...

Satan's Sword (Daibosatsu Toge) (1960)

Satan's Sword (Daibosatsu Toge) (1960)

    iMDB   Főszereplők: Ichikawa Raizo; Hongo Kojiro; Nakamura Tamao Rendezte: Kenji Misumi (1960, színes, 106 perc) A híres "The Great Buddha Pass" című regény sorozat alapján készült trilógia első része, mely jobban közelít a mű eredeti világához, mint a közismert...