Japán Filmhét az Örökmozgóban!
2009-ben sem maradunk Japán Filmhét nélkül, február 9-től kezdve 1 héten át lesznek vetítések az Örökmozgó Filmmúzeumban. A Filmklubbal ellentétben a jegyek 600ft-ba kerülnek, elővétel nincs, csak a vetítés előtt lehet megvásárolni őket. Az viszont már megszokott, hogy a filmeket eredeti nyelven, angol felirattal lehet megnézni, nyelvtudás hiányában pedig szinkrontolmács segítségét lehet igénybe venni, aki az angol felirat alapján fordít. A műsorra sem lehet panasz, láthatjuk 2005 legsikeresebb alkotását, lesz jó kis jidaigeki és misztikus zsarus thriller is. A műsorról bővebben az oldaltörés után!
iMDB
manu írása a filmről: Egy 2002-es alkotás a hagyományos, Mizoguchi-t idéző stílusban. A mindennapok szintjén mozog, nincs benne forradalom, háború, szerelmi, vagy akármilyen, túláradó, megríkató dráma. Mégis felülemelkedik a visszafogott japán világon, az érzelmeket nem folytják olyan kegyetlenül vissza, mint Ozu filmjeiben, de e kitörések csak egy-egy pillanatra, jelzésre korlátozódnak. Az is továbbmutat a hétköznapi lét síkján, hogy narráció kíséri végig a történetet, ami legenda, mese jelleggel ruházza fel azt. Nincs benne a megszokott légiesség, én nehezen azonosultam vele. Láttam végig, hogy jó film, profik a színészek meg minden, de nem tudtam elmélyedni benne, valahogy felszínesen szemléltem végig, ami persze nem a film, hanem talán a hangulatom hibája. Ha vérbeli szamurájos filmre vágytok, amit nem az '50-es években forgattak, akkor melegen ajánlom.
Trailer
iMDB
Billiken egy eredetileg amerikai figura, amit 1908-ban készítettek el először és az egyik első olyan bábu volt, amit levédettek. Nem sokkal később már Japánban is fellelhető volt, a legismertebb Osaka Shinsekai részében egy vidámparkban trónolt. Ez a baba ugyan eltűnt az idők során, egy másolata azonban ma a Tsuutenkaku toronyban látható és ez a másolat játszik nagy szerepet ebben a történetben, amikor is egy építész az Osakai Olimpia érdekében a Shinsekai helyére szeretne stadiont építeni. A helyieknek ez persze nem tetszik, de aztán megérkezik Billiken...
A rendező, Sakamoto Junji Osaka Shinsekai negyedét nagyon szerethette, úgy látszik, mivel ez már a harmadik sztorija, ami ott játszódott. Rendezői debütálása, a Knockout 1989-ben és a két évvel későbbi Checkmate után tért vissza és Billiken révén remek ötletet talált mindehhez.
túra a címszereplő szobor környékén
iMDB
Nomura Keiichi rendezői debütálásáról túl sok érdemi információt nem sikerült szerezni, de annyi bizonyos, hogy a régi Kyouto előtti tisztelgés hatja át a történetet. Valószínűleg a japán drámákban megszokott hangulat és tartalmi mélység várja majd azokat, akik beülnek a moziba.
február 12 csütörtök, 20:30
Amennyiben a Futari Biyori a japán drámák jellegzetes képviselője, úgy minden valószínűség szerint Suwa Nobuhiro alkotása ugyanez a négyzeten. A két főszereplő tipikus antihős, a leginkább az életét átaludni kívánó színészpalánta és a depressziós eladónő figurája tökéletes kiindulópont egy csendes, festői szépségű melodrámához. A változatosság kedvéért ez egy újabb elsőfilmes rendező, Suwa Nobuhiro munkája, aki több nemzetközi filmfesztiválon is sikert aratott filmjével, amit szintén nem lesz érdemes elmulasztani.
iMDB
Sasabe Kiyoshi munkája számtalan olyan elemet gyúr egybe, amik már önmagukban külön-külön is kitennének (és ki is tettek) egy történetet. Főszereplői tinédzser sportolók, akik között japán és koreai is akad, akik ráadásul még egy Rómeo és Júlia stílusú szerelmi kapcsolatba is belebonyolódnak. Tinédzserfilm, sportfilm és romantikus dráma egyben, mindez pedig a 70-es években játszódik, amikor a koreai-japán viszony a mostaninál jóval rosszabb volt. Ezt sem szabad kihagyni!
jelenet a filmből
iMDB
A Returner leforgatásával elhíresült Yamazaki Takashi az 50-es évek világát igyekezett megidézni flmjében, amit elsősorban az akkori kortárs drámák ihlettek, ám a drámai mélység helyett immáron jóval inkább a közönség igényeihez igazította a hangulatát. 2005 egyik legsikeresebb japán filmjéről írtunk már lapunkon, bővebben a cikkben lehet olvasni róla.
Trailer
iMDB
Kurosawa Kiyoshi Japán legkultikusabb rendezőinek egyikeként szinte mindig jellegzetes, egyéni történetekkel jelentkezik, amiknek egyik legerősebb eleme a képi világ. Nincs ez másként a legaktívabb időszakának vége felé, 1999-ben forgatott Charisma esetében sem, amiben egy nyomozó kényszerszabadságát töltvén egy erdőben egy furcsa fát és annak megóvására, valamint elpusztítására törekvő embereket talál.
forrás:
Hozzászólások
feliratot nem sikerült elkérni?
A cikk hozzászólásainak RSS-csatornája.