belépés∆

The Way We Are (Tin Shui Wai dik yat yu ye) (2008)

 

The Way We Are (Tin Shui Wai dik yat yu ye) (2008)


Szinte hihetetlen, de a hongkongi filmkritikusok legnagyobb kedvencének számító rendezőnő, Ann Hui 1979 óta, azaz kerek 30 éve van a pályán. Főként az újabbkeletű filmjei állandó disputákra adhatnak okot, hiszen egyre inkább elfordul a trendektől és igyekszik sajátos, egyéni történetekkel jelentkezni. Szerény véleményem szerint meglehetősen felemásak a produkciói, nagyszerű darabok éppúgy fellelhetőek közöttük, mind dögunalmas tanmesék. Legújabb filmje, a baljós képzeteket tápláló címmel ellátott The Way We Are szokás szerint elnyerte a filmkritikusok tetszését, de vajon megfelel-e a közönség elvárásainak is?

 

The Way We Are (Tin Shui Wai dik yat yu ye) (2008)

 

Hui a The Postmodern Life of My Aunt-hoz hasonlóan ezúttal is az idősödő nőket vette górcső alá, akiket nem meglepő módon a felnőtt gyerekek, válások, megözvegyülés, munka és a megélhetés problémái foglalkoztatnak. Főhősnőnk a megözvegyült Mrs. Cheung, aki egy szupermarket eladójaként dolgozik és nevelgeti érettségi előtt álló, kissé lusta fiacskáját. Egy napon találkozik a Granny becenevet hamarosan kiérdemlő öregasszonnyal, aki egyedül tengeti életét ugyanabban a toronyházban. Összebarátkoznak és a maguk módján igyekeznek egymásnak segíteni.

The Way We Are (Tin Shui Wai dik yat yu ye) (2008)

Izgalmasan hangzik, nem igaz? Ha akarom, egy szívmelengető, hétköznapi történetnek is felfoghatom, viszont ugyanúgy megállja a helyét az a megállapítás is, hogy valójában egy dögunalmas hongkongi Szomszédok-at láthat az, aki kíváncsi a történetre, idealizáltan „jó” szereplőkkel, akiknek figuráján keresztül a kisembert szeretné okítani a rendezőnő. Sajnos egyébként ez az utóbbi megállapítás tűnik erősebbnek, egyszerűen az egyébként hamar szimpatikussá váló szereplők túlságosan eseménytelen élete nem köti le a nézőt. Értem én, hogy Hui ezzel sem akar a megszokott történetekhez hasonlót alkotni, de valami nagy esemény, váratlan probléma sokat dobott volna a sztorin.

The Way We Are (Tin Shui Wai dik yat yu ye) (2008)

Így viszont ásítások közepette értékelhetjük, ahogy Mrs. Cheung szeretettel beszél a jóravaló és engedelmes fiáról, aki mint egy robot, mindenben engedelmeskedik neki, Granny kétségbeesett és sokszor értelmetlen ajándékozási kényszeréről, amivel szeretné visszafizetni az irányába sugárzott szeretetet, stb. stb. Leginkább a túlzott és kényszeres kínai udvariaskodás ábrázolása a legérdekesebb mindebből, továbbá a helyenként valóban gyönyörű operatőri munkával elkészített éjszakai látképek a városról.

The Way We Are (Tin Shui Wai dik yat yu ye) (2008)

A rendezőnő jó kapcsolatai révén elég nívós szereplőket tudott keríteni, plusz személyes kedvencét, a fiatal Leung Chun-lung-ot a fiú szerepével igyekezett befuttatni. Paw Hee-Ching akár a HKFA-n is esélyes lehet a legjobb színésznő kategóriában egy jelölésre, bár győzelmi esélyei azért valószínűleg nem lesznek.

The Way We Are (Tin Shui Wai dik yat yu ye) (2008)

Hongkongi filmkritikusok ide, vagy oda, véleményem szerint a The Way We Are sem tartozik Hui legjobb filmjei közé. Akárcsak a The Postmodern Life of My Aunt, úgy ez is unalomba fullad és sokszor kiszámítható. Vajon miért nem tud megint egy olyan erejű történetet találni, mint a remek Goddess of Mercy volt?


iMDB


Trailer

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Angel Guts: Nami (Tenshi no harawata: Nami) (1979)

Angel Guts: Nami (Tenshi no harawata: Nami) (1979)

 Az ázsiai filmek gyakran tartogatnak elképesztő meglepetéseket a mit sem sejtő nézőnek. A romantikus komédiának induló Audition, a vígjátéknak induló Drive, a szamurájfilmnek induló Mayonaka No Yaji San Kita San a későbbiekben mind teljesen más...

The Replacement Suspect (2001)

The Replacement Suspect (2001)

The Replacement Suspect (2001)iMDB (hát az nincs)HKFlixAz általában a filmek háttérmunkálataiban tevékenyen résztvevő (a HKFA Best Film Editing kategóriájában számtalan jelölést és két díjat is kapott már) Marco Mak az évek folyamán azért időnként a...

Highway Star (2007)

Highway Star (2007)

iMDB   Nyilván nem én vagyok az egyetlen, akinek a „trot” nevű zenei stílus nem mond semmit, legalábbis ebben a hitben életem eddig. A Highway Star c. film kellett hozzá, hogy rádöbbenjek,...

Chain Gang Girls (Kuuga no ori: Nami dai-42 zakkyobou) (2007)

Chain Gang Girls (Kuuga no ori: Nami dai-42 zakkyobou) (2007)

 A Museum Soft számolatlanul ontja hosszú évek óta a pink filmeket, amik úgy látszik, az egyre inkább önismétlő sztorik ellenére is töretlen népszerűségnek örvendenek. A nemrég tárgyalt Death Row Girls után ezúttal következzen egy...