Hírek:

Ha kérdésed van, azt a fórumon tedd fel, emailt, privát üzenetet csak akkor írj az adminoknak, ha a fórummal van probléma!
A félreértések elkerülése végett: mi is csak azokat a feliratokat ismerjük, amik kint vannak a főoldalon, ilyen témával foglalkozó kérdésekre ezért nem válaszolunk és nem nagyképűségből.

 

Szerző Téma: Hongkongi filmek  (Megtekintve 60490 alkalommal)

  • No avatar
  • *
  • Karma: 76
2005. November 15. 17:07, Kedd
Minden a hongkongi filmekről.

  • Karma: 36
2005. November 24. 14:21, Csütörtök
Jackie Chan filmjei hong-kongiak vagy kínaiak?

Azokon kívül nem hiszem, hogy sok hong-kongi filmet láttam. Talán csak a Szigorúan piszkos ügyek trilógiát, mondjuk az tetszett is rendesen. Már-már Keresztapai magasságokba emelkedik az időkezeléssel és a szereplők használatával. :)

  • Karma: 36
2005. December 7. 21:55, Szerda
Jackie Chan - Istenek Fegyverzete 1, 2

Jackie, a műkincsvadász ("Ázsiai Sólyom" művésznéven ) útját szép nők és nagy pofonok jelzik. Halál precízen kidolgozott verekedésekkel és parádés kaszkadőrmutatványokkal van teli ez a két film, de mindkét rész jeleskedik a tipikus Jackie-féle helyzetkomikumokra is, amiknek nagy része arról szól, hogy egy nő szobájában/lakásában próbál elbújni, miközben az fel-alá mászkál, általában lenge ruhában. Az autós, motoros mutatványok pedig egyszerűen lenyűgözőek, akaratlanul is megmarkolja az ember a söröspoharat és felkiált egy-egy trükknél. Jackie Chan laza és mindent megcsinál, ez a két film a legjobbjai közt van.

  • No avatar
  • *
  • Karma: 76
2005. December 8. 11:15, Csütörtök
Idézetet írta: Ramiz
Jackie Chan - Istenek Fegyverzete 1, 2

Jackie, a műkincsvadász ("Ázsiai Sólyom" művésznéven ) útját szép nők és nagy pofonok jelzik. Halál precízen kidolgozott verekedésekkel és parádés kaszkadőrmutatványokkal van teli ez a két film, de mindkét rész jeleskedik a tipikus Jackie-féle helyzetkomikumokra is, amiknek nagy része arról szól, hogy egy nő szobájában/lakásában próbál elbújni, miközben az fel-alá mászkál, általában lenge ruhában. Az autós, motoros mutatványok pedig egyszerűen lenyűgözőek, akaratlanul is megmarkolja az ember a söröspoharat és felkiált egy-egy trükknél. Jackie Chan laza és mindent megcsinál, ez a két film a legjobbjai közt van.


Emlékszem, ezeknek a filmeinek hatalmas visszhangjuk volt Magyarországon, mikor bejöttek, és nagyon meg akartam nézni őket, de lecsúsztam. Azóta sem láttam őket, úgyhogy esetleg hozzá lehet segíteni egy gyerekkori álmom beteljesüléséhez :)

  • Karma: 36
2005. December 8. 11:36, Csütörtök
Idézetet írta: manu
Emlékszem, ezeknek a filmeinek hatalmas visszhangjuk volt Magyarországon, mikor bejöttek, és nagyon meg akartam nézni őket, de lecsúsztam. Azóta sem láttam őket, úgyhogy esetleg hozzá lehet segíteni egy gyerekkori álmom beteljesüléséhez :)

Minden álmod ilyen hamar teljesüljön! :))

  • Karma: 36
2005. December 14. 00:54, Szerda
The Killer / A bérgyilkos :woo:

John Woo 1989-es legendás filmje gyönyörű tűzpárbajokkal, megkérdőjelezhető erkölcsiséggel, ami azonban szerencsére nem túlhangsúlyozott, némi szentimentalitással, ami helyenként torokszorító drámaiságot jelent, és hamleti fordulatokkal, amik mellett az erős szimbolika is a klasszikus drámák stílusjegyeire emlékeztet (templom, galamb, gyertya, fény stb). Ez a film elsősorban nem azokról szól, akik nagyon vagányul ölik halomra az embereket, ontva magukból a golyókat, még akkor sem, ha bőven van benne ilyesmi. Hanem elsősorban azokról, akiket eltalál a golyó, és megöl vagy megnyomorít, akár nekik szánták, akár nem. Egyik főhőse egy bérgyilkos (Chow Yun Fat), akinek egész életére kiható hatással van az, hogy egyik akciója alkalmával véletlenül eltalál és megnyomorít egy ártatlan nőt. A másik főhős, a keleti filmekben oly kedvelt ellenpont, akinek ugyanúgy lehet drukkolni (pl Szigorúan piszkos ügyek, Crying fist), egy zsaru, aki legutóbb azért került kínos helyzetbe, mert egy tömött buszon lelőtt egy bűnözőt, veszélyeztetve az utasok testi épségét, egy nő pedig szerencsétlenül járt: szívrohamot kapott az ijedtségtől és meghalt. Tehát már a film elején elég sok drámaiság és feldolgozandó felelősségérzet nehezedik a szereplőkre, és ez csak egyre nő. A film végére pedig egész komoly jellemváltozások történnek, különösen a bérgyilkos hatására más emberekben...
Nagyon jó film, dacára a helyenként kissé túlzásba vitt érzelmességnek, szentimentalizmusnak. Mindenesetre... a fene tudja, talán csak elfogultságból érzem így, de itt sokkal elviselhetőbb volt, mint John Woo újabb filmjeiben (pl az Ál/Arc), és a látványos tűzharcok is kevésbé hatnak elcsépelten (ugyanarra a filmre tudok utalni megint), mert kevésbé "kiélezettek".
Jah, igen, elvileg a film kapható DVD-n Magyarországon.

2005. December 14. 23:49, Szerda
Chungking Express

A film két történetet mesél el. Az első történet április 30.-ról május 1.-ére virradó éjszaka játszódik, két külön szálon fut, majd végül a szálak találkoznak. A 223–as rendőrt április 1.én elhagyta a barátnője. A nyomozó persze azt hitte, hogy a lány, May csak viccelt, aztán kiderül, hogy mégsem. Folyton hívogatja őt telefonon, de a lány nem válaszol a hívásokra. Minden nap vett egy május elsejei lejáratú ananászkonzervet. Azért ananászt, mert May azt szerette. Fogadalmához híven 30 nap után megeszi az összes konzerv tartalmát. Ezzel a cselekedetével pecsételi meg szerelmi kudarcát, melyet csak a neonfényes hong kong-i éjszaka orvosolhat. Egy bárban ülve elhatározza, hogy beleszeret az első nőbe, aki az ajtón belép. A másik szálon egy szőke nőt figyelünk, akin napszemüveg és esőkabát van. Kiderül, hogy a nő kábítószer-kereskedő. Ráadásul, bajban van, mert a pakisztáni összekötőknek a reptéren nyomuk vész az árúval együtt. A nő keresni kezdi őket, még egy kislányt is elrabol az információ reményében, majd otthagyja egy nagy adag fagyival. A nőt üldözni kezdik a megbízó emberei, de elmenekül. Ezután tér be abba a bárba, ahol a 223-as búslakodik. Együtt isznak, majd egy hotelben kötnek ki, ahol a nő elalszik, a rendőr pedig régi amerikai filmeket néz és eszik, többek közt négy Konyhafőnök kedvence-salátát. Majd kocogni megy. Csipog a személyhívója: a nő születésnapi üdvözletét küldi, majd megy, és kinyírja a megbízóját, egy amerikai fickót. A nő a leszámolás után eldobja a szőke parókát. A 223-as a futásból a büféhez megy, ahol összeütközik a Faye nevű büféslánnyal.
Itt átlépünk egy másik történetbe. A 633-as rendőr (ő egyenruhás, ellentétben a 223-assal, a két rendőr nagyjából egy korabeli) mindig a Midnight Express büféből viszi stewardes kedvesének a Konyhafőnök kedvence-salátát. Ám a lány elmegy, és a szakító levelet, valamint a rendőr lakáskulcsát a büfében hagyja. Faye, aki naphosszat a California Dreamin’-t üvölteti, a kulcsokkal feljár napközben a 633-as rendőr lakásába, és titokban átrendezi. Aranyhalakat hord az akváriumba, színesebbre cseréli a férfi ingeit, papucsát, ágyneműjét, fogmosópoharát, a szardíniakonzervek címkéit; az óriási fehér plüssmacit óriási Garfieldre váltja, és a California Dreamin’-t teszi a cd-játszóba a What a Difference a Day Makes helyett, ami a stewardes kedvence volt. A 633-as esténként bánatában a szappannal, a felmosóronggyal beszélget, és csak a szíve veszi észre, hogy valaki színt visz az életébe. De végülis randevút beszél meg Faye-jel a California nevű bárban, ám hiába vár. A lány inkább az igazi Kaliforniába ment. Egy év múlva találkoznak újra, Faye-ből stewardes lett, a 633-as pedig megvette a büfét.
Én többek között azért kedvelem Wong Kar-Wai-t, mert egy látszólag egyszerű történetből képes egy komplex mozit összerakni, ami az elejétől a végéig leköt. Ügyesen oldotta meg a két történet egymásbafonódását. Szinte csak abból venni észre a váltást, hogy a színészek kicserélődnek. Színészi játék? Ha végignézzük a szereposztást, látható, hogy nem amatőrökkel van dolgunk... Tony Leung, Faye Wong, Takeshi Kaneshiro, Brigitte Lin. Elég sok a monológ a filmben, bár ez nem újdonság a rendezőtől. A zene is nagyon jó.

  • Karma: 36
2005. December 15. 01:04, Csütörtök
Érdekes történet... :) Egy-két szubjektív véleménnyel megspékelhetnéd, pl milyen hangulatú, hogy tetszett, színészi játék stb.

  • No avatar
  • *
  • Karma: 76
2005. December 15. 17:16, Csütörtök
A Chunking Express nekem is megvan, de csak VHS-n. Nem mai darab...

Bio Zombie

Szórakoztató kis blődség.  :twisted: Szeretem a zombie filmeket, de csak azokat, amik nem veszik komolyan magukat (mint pl. a Hullajó). Ez is ebbe a kategóriába tartozik, bár nem üti meg a plafont.
Két srác, amolyan beavis és butthead féle, bár nem annyira bugyuta, kisstílű kemény srácok vicceskednek végig egy bevásárlóközpontban, amit egy üdítőnek álcázott zombieváváltoztatószernek köszönhetően elárasztanak az élőholtak. Vannak benne nagyon dögös csajok, jó poénok, izgalom kevesebb, látvány mégkevesebb, de úgy egészében megállja a helyét, főleg a végét figyelembe véve.
Egy kicsit csökkentett az értékén, hogy elég rossz angol szinkronnal néztem.

2005. December 15. 17:37, Csütörtök
Idézetet írta: manu
A Chunking Express nekem is megvan, de csak VHS-n. Nem mai darab...

94-es ha minden igaz.

  • No avatar
  • *
  • Karma: 76
2005. December 17. 13:18, Szombat
The Blade

Tsui Hark remakje a Shaw testvérek legendás One Armed Swordsmanjéből. A film nézése közben folyamatosan lamentáltam, hogy direkt ilyen-e a film, vagy a rendező egyszerűen amatőr. Ismerve Tsui Hark hírnevét az előbbi mellett döntöttem, bár alapvető filmes fogások hiányoznak ezen alkotásból. Pl. nincsenek átvezető képek, az ember teljesen váratlanul pottyan az egyik jelenetből a másikba, amit így alig lehet néha értelmezni. Mondjuk a történet nem olyan bonyolult, hogy az ember ne tudná kitalálni, hogy mi is történik, csak nem olyan szájbarágos, mint ahogy megszoktam. Ettől függetlenül ez a módszer sajátos ritmusta ad a filmnek, aminek egyébként a hangulata szintén egyedi. A látványvilág (a helyszínek és a ruhák) nagyon jól néznek ki, bár nem igazán tudtam eldönteni, hogy mely korszakban játszódik, vagy hogy egyáltalán történelemhű-e. Jók a fegyverek is, ill. az azokkal való harc, bár a kamerakezelés, szintén számomra érthetetlen módon, vagy csak nem a megszokott módon mutatja azt. Néha túl közeli, néha túl gyors és nem látszik igazából mit is csinálnak a küzdő felek.
Mindezektől eltekintve és így visszanézve jó kis film, sajátos szílus és hangulat és nem egy pozitív momentuma miatt ajánlom mindenkinek.
A kicsit neagív szájízhez az is hozzájárulhatott, hogy elég rossz tömörítésben néztem, iszonyatosan rossz angol szinkronnal...

  • No avatar
  • *
  • Karma: 76
2005. December 17. 13:22, Szombat
Idézetet írta: Ramiz
The Killer / A bérgyilkos :woo:


Chow Yun Fattől mindig írtóztam kicsit, valamiért nem volt szimpi, mostanság azonban kedvet kaptam hozzá. Ha tudod, ezt is írd már ki nekem, ill. előbb-utóbb nekiesek a Prison on Fire megszerzésének.

2005. December 20. 09:27, Kedd
The Eye 2

Joey-val szakít a barátja, ezért a lány öngyilkosságot kísérel meg. Szerencsére még időben találnak rá, és a kórházban megmentik az életét. A történtek után, a lány úgy dönt, új életet kezd, de nagyon összezavarodik, mikor megtudja, hogy gyereket vár. Ráadásul, furcsa dolgokat tapasztal maga körül: halott emberek szellemeit látja. Olyan érzése támad, hogy az egyik halott nő szelleme el akarja tőle venni a születendő gyermekét. Az első rész története jobb volt, főleg az ok->okozati része a dolognak. A film egyébként hongkongi/thaiföldi koprodukcióban készült, de emellett forgattak még Szingapúrban is.

  • No avatar
  • *
  • Karma: 76
2005. December 20. 11:53, Kedd
Idézetet írta: arnold
The Eye 2

Az első rész története jobb volt, főleg az ok->okozati része a dolognak.


Ez így van - semmi köze gyakorlatilag semmiféle "szem"-hez, meg retinacseréhez meg ilyesmi. Az elsőben nagyon kemény, amikor elkezd a csajszi homályosan látni... maradandó.

2005. December 20. 12:34, Kedd
Idézetet írta: manu

Ez így van - semmi köze gyakorlatilag semmiféle "szem"-hez, meg retinacseréhez meg ilyesmi. Az elsőben nagyon kemény, amikor elkezd a csajszi homályosan látni... maradandó.


a Pang tesók csináltak valami Eye 10-t is.... :lol: