Hírek:

Ha kérdésed van, azt a fórumon tedd fel, emailt, privát üzenetet csak akkor írj az adminoknak, ha a fórummal van probléma!
A félreértések elkerülése végett: mi is csak azokat a feliratokat ismerjük, amik kint vannak a főoldalon, ilyen témával foglalkozó kérdésekre ezért nem válaszolunk és nem nagyképűségből.

 

Szerző Téma: Koreai filmek  (Megtekintve 112277 alkalommal)

  • Karma: 30
2012. November 10. 22:30, Szombat
szia, megnéztem (a kritikádhoz írtam hozzászólást). Jó filmet vártam, megkaptam. A két főszereplő kapcsolatát nem ilyenek gondoltam (mondjuk nem olvastam a film előtt sokat a történetről). Teljesen ötletes sztori volt, bár valamennyire ugye az élet formálta ilyenre:)
Ja, meg a filmesek.... :) Nem is tudom, melyik szereplő Normandiába jutása valószínűtlenebb. Egy kényszersorozott koreaié, vagy egy japán katonáé. Bár, elméletileg a Reich és felkelő nap birodalma között volt némi kapcsolat. De azt hiszem alapjában ez mindegy. A mondanivaló nem erről szólt, ha hihetek magamnak...:-D
"Oh Great Spirit, who made all races, look kindly upon the whole human family and take away the arrogance and hatred which separates us from our brothers..." - Native American Prayer

  • *
  • Karma: 82
2012. November 11. 21:51, Vasárnap
A 2012-es felhozatalban van még valami nézhető? Az As One-t, a Doomsday Book-ot, a Gabi-t, a Helpless-t, a Howling-ot és a Nameless Gangstert láttam eddig.

  • Karma: 0
2012. November 12. 08:34, Hétfő
Még nem láttam, meg nincs is meg, de fel van írva a Deranged. Remélem jó.

  • *
  • Karma: 82
2012. November 18. 18:51, Vasárnap
Még nem láttam, meg nincs is meg, de fel van írva a Deranged. Remélem jó.

Megnéztem, jellegtelenül közepes katasztrófafilm. Szintén bántóan közepes a Concubine és a Return 2 Base is.

  • No avatar
  • Karma: 0
2013. Szeptember 1. 07:06, Vasárnap
Erről a filmről tudtok valamit?
http://www.hancinema.net/korean_movie_El_Condor_Pasa.php#synopsis
http://www.youtube.com/watch?v=cZV-RsNi3Y4
Ezen kívül sehol semmi, de még egy nyamvadt hallás utáni fordítás sem. Felétek? Köszi az infót

  • Karma: 7
2013. Szeptember 1. 20:13, Vasárnap
Erről a filmről tudtok valamit?
http://www.hancinema.net/korean_movie_El_Condor_Pasa.php#synopsis
http://www.youtube.com/watch?v=cZV-RsNi3Y4
Ezen kívül sehol semmi, de még egy nyamvadt hallás utáni fordítás sem. Felétek? Köszi az infót
Májusi film, szóval még odébb van az a angol felirat. Meg aztán indie filmnek tűnik, ez még rátesz egy lapáttal. Jó ha év végén jön belőle felirat...

  • No avatar
  • Karma: 0
2013. Szeptember 1. 21:00, Vasárnap
Köszi, akkor nem is keresem tovább.

  • No avatar
  • Karma: 0
2013. Szeptember 17. 11:16, Kedd
A főoldalon zajló koreai filmes vitához: Kedves: Varga 2013. szeptember 16. 18:11
Nos, egy pár 2005 előtti jó film, amit szerintem nem sikerült túlszárnyalniuk: Failan (2001), The classic (2003) Tavasz, nyár, ősz, tél és tavasz (2003), Double Agent (2003), Moment to Remember (2004).
Természetesen, elismerem, hogy vannak jók a későbbiek között (Sunny, Modern Boy The Frozen Flower, Russian Coffee, Poongsan, Masquerde), de szerintem az utóbbi évek koreai filmgyártására rányomja a bélyegét -ez, mondjuk más ázsiai filmekre is igaz - a hollywoodiasodás, amit elsősorban a szappanoperák elszaporodására értek. Ez vitte szerintem a közönségük egy részét az indie-filmjeik felé. No, meg talán az, hogy kissé, mintha fejükbe szállt volna a népszerűség és egyre több a rosszul "megcsinált" film is a felhozatalban.

  • No avatar
  • Karma: 0
2013. Szeptember 17. 13:32, Kedd
Ó. Először is megkövetek mindenkit, aki bántónak érezte a hozzászólásomat.
Már csak azért is, mert először vagyok a fórumon, nem jellemző, hogy hozzászóljak bármihez is, talán még annak idején a geekz-en szólaltam meg néhányszor.
Szóval megvannak a személyes kedvenceid - tőlem ezek a filmek nagyon távol állnak -, mind 2005 előtt készült, de elismered, hogy vannak jó filmek az utóbbi 7 évből is. Akkor még mindig nem értem, hogy ebből hol következik, hogy hanyatlóban a koreai filmipar? Az én személyes kedvencem például a Memories of Murder, 2005 előtt készült (ha nem csal a memóriám), de ettől még nem látom az irtózatos színvonalcsökkenést. Ja, azt lehet mondani, hogy egyes filmrendezők nem csinálnak már annyira jó filmeket, mint korábban, elérte őket a szenilitás, megcsapta őket a pénz szaga, kiégtek, mittudomén, de fiatal rendezők hada jön ki évről évre, nem hiszem, hogy meglehetősen különböző ízléssel ne lehetne találni köztük jókat. A remekművek meg úgyis véletlenszerűen tűnnek fel. Azt én is elismerem, hogy volt ott 2003-2005 körül egy-két olyan év, amikor - szerintem véletlenül - több jelentős alkotás is született egymáshoz közeli időpontban. És azt is elismerem, hogy kezdenek elhálivúdosodni a filmek, néhány borzasztó próbálkozás arra, hogy vagy koreai rendezőket importáljanak az amerikai stúdiók vagy hogy koreai filmeket dolgoztassanak fel amerikai rendezőkkel - szóval ez iszonyú visszatetsző. De mivel még túl friss a dolog és elég szűk kört érint, inkább azt gondolom, hogy ez egy nagyon rosszul sikerült kísérlet. A koreai karakterek és történetek egyszerűen nem élnek internacionalista környezetben. De erre szerintem már a nagy "bölények" is rájöttek, főleg a jegyárbevételekből, úgyhogy hajlandó vagyok nekik még egy esélyt adni. Bocs', ha most okoskodónak tűnök, de a koreai mentalitást ismerve a rendezőik iszonyú tempóban fognak visszakotorni hazai környezetbe, ha azt érzik, hogy elveszítik az otthoni nézők szimpátiáját - és akkor már nem számítanak a hálivúdi filmgyárak meg a zsozsó, a hazai népszerűséget nem adnák fel semmiért. (Nézd meg Kim Kidok példáját, ha már a kedvenceid közé tartozik - amikor kezdték itt Európában, szerintem méltatlanul amúgy, felkapni, és elkezdett nyugat-európaias stílusú filmeket gyártani, egy ország megutálta, mert nem értették. Na, most direkt megnéztem a Pietá-t tőle, semmi európaiasság nincs már benne, érezhetően a koreai nézők szimpátiáját akarja visszaszerezni. Az én kedvenc rendezőimmel is hasonló történik.) Na, a hosszú kitérővel csak azt akartam nyökögni, hogy egyetértek, hogy hálivúd piszkos keze betette a lábát a koreai filmgyártásba, de 7 év távlatában (2005-től 2012-ig) mégsem érzek általános hanyatlást, legfeljebb azt, hogy többet kell keresgélni a filmek között, hogy jót találjon az ember, bármit is jelent ez a különböző ízlésű embereknek. Sokkal inkább azt látom, hogy míg a 2000-2005-ös nemzetközi/magyar koreai filmfelhozatal egy szűk értelmiségi réteget hozott lázba, az idióta filmsorozataiknak köszönhetően egy más ízlésű (fiatalabb) közönség kezdett el a koreai filmekért rajongani az utóbbi években. Szóval nem a filmek, hanem a közönség színvonala esett. :-D A tendenciát látva én is nekiálltam filmismertetőket gyártani, hogy az - általam - értékesebbnek vélt filmeket bemutassam (elsősorban a fiatal függetleneket), plusz feliratokat ezerrel, de kezdek belefáradni, hogy még az "elhivatott" koreaifilm-rajongók is a tucatfilmeket keresik. De én vagyok öreg, belátom.
Nálam is volt egy év, talán a 2010-es, már nem emlékszem, amikor eléggé elkeseredtem az év végén, hogy alig láttam évközben jó koreai filmet, de aztán visszatért a kedvem, mert - jó sok utánajárással ugyan - a következő években bitang jó darabokat láttam. Az első szerelem - nekem a Memories of Murder - az mindig első és megismételhetetlen marad, de ettől függetlenül hazudnék, ha azt mondanám, hogy hanyatlást látok a filmiparukban. Változást, ja, az értékesebb filmek, ahogy írtátok, az indie felé mozdul el, de ezzel együtt tudok élni.
A nickname-es dolgot nem értem.

  • No avatar
  • Karma: 0
2013. Szeptember 17. 19:56, Kedd
Igen, vannak az utóbbi 7 évben készült filmek között is olyanok, amiket jónak tartok és a Frozen Flowert, a Russian Coffee-t, vagy a Modern Boyt egy VHS-en már rongyosra néztem volna. Ezzel együtt hanyatlónak ítélem a koreai filmipart, mert egyre többször tapasztalom, hogy filmjeik mind nyelvi, mind képi megjelenítésében öncélúan közönségesek. Ilyen a többek által szellemesnek tartott Doomsday Book, ami én - bár a mai világ felé küldött üzenetét osztom és értem- egyszerűen kreténnek és, főleg az első részt szükségtelenül durvának tartom. Vagy pld. az idei New World. Témája hasonlít a 2003-as Double Agenthez, a különbség számomra mégis fényévekben mérhető. Előbbi reális és köznapi, utóbbi közönséges és szükségtelenül trágár(volt, amíg el nem vitte az F8).
Abban igazat adok, hogy a közönség is "romlottabb" lett, de a művészetnek az lenne a feladata, hogy a közönséget emelje fel  és ne ő 'menjen le' a tömegigénytelenség színvonalára. Márpedig én úgy látom, a koreai filmiparban jelenleg ez történik.
Kim Duk. Talán nem minden filmjéhez vagyok felnőve még...így 60 felé közeledve sem. A Pietához biztosan nem. De a Samaritan Girl nagyon tetszett. Kézzelfoghatóbbnak és letisztultabbnak ítélem. A Poongsannak -aminek ő 'csak' a forgatókönyvét írta- nem a sztorija nyűgözött le, hanem a két főszereplő magával ragadó játéka, az, ahogy  egy magányos farkas dacol a világgal és teszi, ami a világon mindenhol súlyos bűncselekmény, vagy ahogy TV-n keresztül is sistergett a férfi és női főszereplő között a levegő. A Breath előtt viszont Chang Chen sem tudott ott marasztalni.
Az első szerelem valóban mindig örökéletű lesz. Nekem a Moment to Remember jelenti az elsőt. Talán ezért is asszociálok Koreával kapcsolatban a romantikus filmekre.
Ja, a nicknév. Immár a 3. nicknevedet ismertem meg itt ma: varga, adi, vargaboga és ezt furcsálltam.

  • *
  • Karma: 82
2013. Október 19. 12:26, Szombat
Megkésve, mint mindig, de azért hozzászólok én is. :) Én is abszolút a 2005-ig tartó felhozatalt szeretem a koreaiaktól, a maiak egyszerűen unalmasak, nyoma sincs bennük annak az ötletességnek, amit imádtam a régebbiekben. Ez nem jelenti azt, hogy ne lenne évente 1-2 jobb film közöttük, de már nincs meg bennem az a vágy, hogy amennyire lehet, kövessem a filmjeiket. Ez pedig nem a nosztalgiafaktor, mert a japán, a hongkongi és a kínai filmeknél ugyanúgy (ha nem jobban) érdekelnek az újak, mint a régiek. Vajon miért Korea esett ki a pixisből? Ez csak a filmjeik minősége miatt lehet...

  • Karma: 30
2013. November 1. 20:16, Péntek
Silmido (2003)

Nem tudom hová tenni... Valószínűleg koreainak kell legyen az ember, hogy igazán élvezze, egyébként a hasonló mozik sémáját láttam viszont. Titkos feladat, katonák összeszedése, kemény kiképzés, bajok és összehangolódás... aztán nuku katarzis. Itt, a végén lehetett volna valami újjal előállni, ám a forgatókönyv nem tudott. A logikai egyébként néhányszor tótágast állt ahogy haladtunk előre, bár meglehet, ezt a magyar nyelvvel és helyesírással hadilábon álló fordító rovására kéne írnom. Igaz, nehéz olyanokat hősnek beállítani, akikről végig negatív dolgokat látunk. A moslék katonai gondolkodásról jó pár film regélt már, személyesen is volt alkalmam bele kóstolni. Most sem tetszett, de azért ez kevés egy 135 perces mozit kitölteni. Miután a szereplőkről csak annyit tudunk meg, hogy nem a társadalmi elitből jönnek, meg többnyire egymást sem kedvelik, másokat meg még ritkábban... igazából nehéz nekik szurkolni. Az egyéni tragédia és megbántottság ugyan átjött, de számomra nem túl meggyőzően. A színészi játék elment, emlékezeteset én nem láttam. Az biztos, fizikailag kemény meló lehetett a forgatás.
Az pedig, hogy az "Ó, szép zöld fenyő..." dallamából hogy lett valami katonai szövegű nóta, végképp zavaros nekem. (Más közismert dallam szintén befürdött még.) Ez valami koreai humor lett volna, vagy csak simán benézték a filmesek?  Nem tudom.
Részemről megy a süllyesztőbe, csupán egyszer fogyasztható mozinak bizonyult.
« Utoljára szerkesztve: 2013. November 1. 20:19, Péntek írta oldfan »
"Oh Great Spirit, who made all races, look kindly upon the whole human family and take away the arrogance and hatred which separates us from our brothers..." - Native American Prayer

  • No avatar
  • Karma: 0
2013. November 13. 01:45, Szerda
Silmido: lehet, hogy tényleg koreainak kell hozzá lenni, hogy átélje az ember a katarzist. Vagy ismerni kell az újkori koreai történelmet. Ugyanis a film lényege, hogy szó szerint megtörtént 1968-ban. Idén végre sikerült Silmi szigetére is eljutnom - a filmnek óriási kultusza van arrafelé, még mindig a 2003-as film óriásplakátja van kirakva a kikötőben -, mellesleg baromi nyomasztó hely, a földrajzi adottságai és a története miatt is. A forgatási helyszínt elbontották, a valaha volt tényleges táborhoz (a barakkokhoz) hűlt helyéhez (?) meg gyakorlatilag lehetetlen bejutni, olyan sűrű dzsungel borítja a zsebkendő méretű szigetecskét. A koreaiak ennek ellenére folyamatosan vándorolnak ide, hogy emlékezzenek erre a borzalmas eseményre - szóval nem kellett semmit kiszíneznie a forgatókönyvírónak, mert valóban így zajlott minden. Nem tudom, ehhez képest milyen "befejezés" lett volna jó - az eltérített buszt halomra lőtték, az életben maradottak meg közösön kézigránáttal öngyilkosságot követtek el - aki véletlen életben maradt, azt később kivégezték. Nem a mocskos katonaságról, nem az egyéni sorsokról szól, nem személyiségfejlődésről van ebben a filmben szó, hanem a nagyon durva újkori koreai történelem egyik drámai epizódjáról. A két legérzékenyebb téma manapság is az országban az északi fenyegetés (és a nemzet szétszakítottsága), valamint a csak nemrégiben kimúlt katonai diktatúra időszaka, amikor szívfájdalom nélkül tüntették el emberek ezreit. (Meg a japánok, de az más téma.) A film meg mindkettőről szól. Ez az érzékenység, a fájdalom, a harag olyan erős még mindig Koreában, hogy az számunkra itt Európában felfoghatatlan.  Lehet, hogy a mi kis steril felfogásunk szerint ezek a katonák nem azonosulásra alkalmas hősök, de hidd el, hogy a koreaiak (legalábbis akikkel találkoztam) szemében bizony azok, mert legalább megpróbáltak tenni valamit a szétszakítottság és a diktatúra ellen úgy, hogy tudták, hogy semmi esélyük.
Én úgy láttam a filmet, hogy ismertem a történetet, és mások is, akiknek mutattam, így mindannyiunknak katartikus élményt nyújtott. Az a tehetetlen düh, ami nemcsak a 684-es különleges egység sztorijának szól, hanem az egész korszakot jellemzi, számomra tökéletesen átjött - köszönhetően elsősorban az intenzív színészi játéknak és a feszes tempónak.

  • Karma: 30
2013. November 13. 17:07, Szerda
Nos, igen, gondoltam, hogy testközelről más a hatása. Mi  tagadás, a katonai diktatúra nem ugrott be a nézésekor, bár a "mindenható" titkosszolgálat indikálhatta volna. Nekem viszont - a saját "élmény", ugye, - a bicskanyitogató katonai gondolkodást hozta be a fejembe. Arról viszont készültek minőségbb mozik. Ezért volna jó, ha ismét lenne fórum élet. A "több szem többet lát" gyakorlati megvalósulása növelné a moziélményt.
Ui: Hogy egy zárt busztérben 8-10 kézigránát robbanását ki élhette túl...?  Az már mondhatni a fantasztikum műfaja. Láttam, milyen EGY robbanása a gyakorlatban. Ekkora mennyiség után darált hús marad csak, élő ember nem igazán.
« Utoljára szerkesztve: 2013. November 13. 17:22, Szerda írta oldfan »
"Oh Great Spirit, who made all races, look kindly upon the whole human family and take away the arrogance and hatred which separates us from our brothers..." - Native American Prayer

  • No avatar
  • Karma: 0
2013. November 13. 20:10, Szerda
Én már nem nagyon emlékszem a filmbéli "Tannenbaum"-ra - jó régen láttam már a Silmidót, de most, hogy beszéltünk róla, gyorsan letöltöttem bluray-ben és még az este újranézem  :-D -, mindenesetre ezt találtam róla a neten:

The Red Flag with the famous melody of German folk song "Tannenbaum" was originally sung by the UK Labor Party members, then by Japanese laborers. The song was imported by Kim Il-sung's comrades to North Korea in 1940s and horribly associated with aggressive warlike North Korean army during the Korean War. So the original sound track caused some disputes at the National Assembly in 2004 when the movie Silmido attracted public attention. It is reportedly that the Red Flag is the fight song of the U.K. soccer team Manchestor United.