Hírek:

Ha kérdésed van, azt a fórumon tedd fel, emailt, privát üzenetet csak akkor írj az adminoknak, ha a fórummal van probléma!
A félreértések elkerülése végett: mi is csak azokat a feliratokat ismerjük, amik kint vannak a főoldalon, ilyen témával foglalkozó kérdésekre ezért nem válaszolunk és nem nagyképűségből.

 

Szerző Téma: Tsukamoto  (Megtekintve 4149 alkalommal)

  • Karma: 36
2007. Április 15. 10:53, Vasárnap
Akumu tantei (Rémálmok nyomozója)


"Remarkable and remake-able storyline": ezt írta valamelyik kolléga, és jól írta. Az az igazán furcsa, hogy eddig még nem csaptak le a filmre, az ázsiai piacot monitorozó halivudi szakmunkások. Mintha direkt olyan (zsáner-)dramaturgiája lenne, mint a tipikus nyomozós-misztikus filmeknek, de közben J-horrornak is tökéletes. (Nb: ha ilyen lennne minden j-horror, akkor kedvelném a műfajt.)
A 19 colos monitoromon lehet, hogy nem jött volna át az élmény, de moziban, szélesvásznon iszonyat erős hangulata van a filmnek. Nincs értelme a történetet és a vizualitást különválasztani és összemérni (aztán az előbbit hozni ki vesztesként), mert a sztorit épp a tsukamotoi zsenialitás emeli a zsánerszint fölé. Még mielőtt összenyáladzanám a fórumot, azért sorolnék pár negatívumot (SPOILER): 1. hibák a narratív mátrixban (vö: logikai bukfencek) 2. a film sötét hangulatát megbontó utolsó jelenet 3. a Rémálom-nyomozó makulátlan j-popsztár feje (nem kellene egy kiégett, depressziós embernek kicsit gyűröttebb arccal rendelkeznie?)
Szóval: számomra igen erős mozi-élményt jelentett a film, annak az eldöntését meg, hogy hol a helye a Tsukamoto életműben, a szakértőkre bíznám.

10/8

  • No avatar
  • *
  • Karma: 76
2007. Április 15. 11:45, Vasárnap
Akumu tantei (Rémálmok nyomozója)


"Remarkable and remake-able storyline": ezt írta valamelyik kolléga, és jól írta. Az az igazán furcsa, hogy eddig még nem csaptak le a filmre, az ázsiai piacot monitorozó halivudi szakmunkások. Mintha direkt olyan (zsáner-)dramaturgiája lenne, mint a tipikus nyomozós-misztikus filmeknek, de közben J-horrornak is tökéletes. (Nb: ha ilyen lennne minden j-horror, akkor kedvelném a műfajt.)
A 19 colos monitoromon lehet, hogy nem jött volna át az élmény, de moziban, szélesvásznon iszonyat erős hangulata van a filmnek. Nincs értelme a történetet és a vizualitást különválasztani és összemérni (aztán az előbbit hozni ki vesztesként), mert a sztorit épp a tsukamotoi zsenialitás emeli a zsánerszint fölé. Még mielőtt összenyáladzanám a fórumot, azért sorolnék pár negatívumot (SPOILER): 1. hibák a narratív mátrixban (vö: logikai bukfencek) 2. a film sötét hangulatát megbontó utolsó jelenet 3. a Rémálom-nyomozó makulátlan j-popsztár feje (nem kellene egy kiégett, depressziós embernek kicsit gyűröttebb arccal rendelkeznie?)
Szóval: számomra igen erős mozi-élményt jelentett a film, annak az eldöntését meg, hogy hol a helye a Tsukamoto életműben, a szakértőkre bíznám.

10/8


Én végigszenvedtem az egészet. Fogták Tsukamoto előző filmjét, a Haze-t és belecsomagolták egy szörnyen sablonos j-horroba, ami ráadásul erős amcsi klisséket is hordozott (csinos nyomozónő, akinek ez az első munkája stb.). Hitomi rettentően rossz színés és Matsuda tényeg borzatsztóan hiteltelen volt. Kb. az a tíz perc volt benne igazi Tsukamoto, mikor véger elalszik a csaj, egészen a holivúdi befejezésig, de az meg a Haze. Iszonyatosan nagyot csalódtam, remélem csak pénzszerzési akció a következő normális filmjére.

A tegnapi vetítésen nézted?

  • Karma: 36
2007. Április 15. 12:33, Vasárnap
Egyetértek agentcooperrel.
Manu, nem értem, miért húzod le ennyire igazságtalanul a filmet... Miért lenne ez "a Haze becsomagolva"? Az álom motívuma miatt? J-horror: szerintem alapvetően nem volt j-horroros a film, csak néhány kikacsintást tartalmazott (az elején a paróka, a vége felé meg a szörnnyel való bújócska). Amcsi klisék: na ezen már tényleg csak röhögni tudtam... a tapasztalatlan, "zöld" nyomozó karaktere egyidős a krimikkel/nyomozós thrillerekkel, sokkal nehezebb olyan, ebbe a kategóriába tartozó filmet mondani, amiben nincsen, mint amiben van. "Az a tíz perc volt igazi Tsukamoto..." => ha a saját elvárásaidat vetíted ki a filmre, és nem egy új filmet akarsz látni, hanem egy "pszeudo-Rémálmok nyomozóját", amit Tsukamoto előző filmjei és a sztori alapján magadban elképzelsz, akkor borítékolható a csalódás (te is mindig ezt mondod nekem, hogy ne várjak semmi konkrétat előre). Persze, hogy ez egy sokkal közönségbarátabb, közérthetőbb darab, mint az eddigi Tsukamoto-filmek, de miért kéne állandóan Tetsuo-szerű "őrült" filmeket csinálnia Tsukamotonak, csak azért, mert azzal lett híres? Szerintem nagyon is benne volt a rendező személyisége a filmben, a téma is sok régebbi filmjéhez köthető egyszerre (magány, egyedüllét, szorongások, kiúttalan életérzés), de persze megint egy kicsit máshogy fogta meg a dolgot, mint a Bullet Balletben vagy a Tokyo Fistben vagy a Hazeben vagy a Tetsuoban vagy a Vitalban. Nekem nagyon tetszett a film, és külön emlékezetes lesz, mint az első Tsukamoto, amit moziban láttam. :-D A logikai bukfenc miatt 9/10 (a befejezés engem nem zavart). Tsukamoto pedig megint remekül teljesített színészként is.

  • Karma: 36
2007. Április 15. 14:31, Vasárnap
Akumu tantei (Rémálmok nyomozója)


"Remarkable and remake-able storyline": ezt írta valamelyik kolléga, és jól írta. Az az igazán furcsa, hogy eddig még nem csaptak le a filmre, az ázsiai piacot monitorozó halivudi szakmunkások. Mintha direkt olyan (zsáner-)dramaturgiája lenne, mint a tipikus nyomozós-misztikus filmeknek, de közben J-horrornak is tökéletes. (Nb: ha ilyen lennne minden j-horror, akkor kedvelném a műfajt.)
A 19 colos monitoromon lehet, hogy nem jött volna át az élmény, de moziban, szélesvásznon iszonyat erős hangulata van a filmnek. Nincs értelme a történetet és a vizualitást különválasztani és összemérni (aztán az előbbit hozni ki vesztesként), mert a sztorit épp a tsukamotoi zsenialitás emeli a zsánerszint fölé. Még mielőtt összenyáladzanám a fórumot, azért sorolnék pár negatívumot (SPOILER): 1. hibák a narratív mátrixban (vö: logikai bukfencek) 2. a film sötét hangulatát megbontó utolsó jelenet 3. a Rémálom-nyomozó makulátlan j-popsztár feje (nem kellene egy kiégett, depressziós embernek kicsit gyűröttebb arccal rendelkeznie?)
Szóval: számomra igen erős mozi-élményt jelentett a film, annak az eldöntését meg, hogy hol a helye a Tsukamoto életműben, a szakértőkre bíznám.

10/8


Én végigszenvedtem az egészet. Fogták Tsukamoto előző filmjét, a Haze-t és belecsomagolták egy szörnyen sablonos j-horroba, ami ráadásul erős amcsi klisséket is hordozott (csinos nyomozónő, akinek ez az első munkája stb.). Hitomi rettentően rossz színés és Matsuda tényeg borzatsztóan hiteltelen volt. Kb. az a tíz perc volt benne igazi Tsukamoto, mikor véger elalszik a csaj, egészen a holivúdi befejezésig, de az meg a Haze. Iszonyatosan nagyot csalódtam, remélem csak pénzszerzési akció a következő normális filmjére.

A tegnapi vetítésen nézted?

Nem, még pénteken, amikor Ramizék is. Az "igazi Tsukamotó"-t én főleg a Tetsuóból ismerem, úgyhogy egyelőre még nem nyilatkozom a kérdésben, de ha csak azt nézzük, hogy pl. Miike hogyan kokettált a mainstreammel a One missed call-ban és hogy csinálta ugyanezt most Tsukamoto, akkor zongorázni lehet a különbséget. Tsuka önmaga tudott maradni, nem a zsáner formálta őt a saját képére, hanem fordítva.

  • No avatar
  • *
  • Karma: 76
2007. Április 15. 20:00, Vasárnap
Akumu tantei (Rémálmok nyomozója)


"Remarkable and remake-able storyline": ezt írta valamelyik kolléga, és jól írta. Az az igazán furcsa, hogy eddig még nem csaptak le a filmre, az ázsiai piacot monitorozó halivudi szakmunkások. Mintha direkt olyan (zsáner-)dramaturgiája lenne, mint a tipikus nyomozós-misztikus filmeknek, de közben J-horrornak is tökéletes. (Nb: ha ilyen lennne minden j-horror, akkor kedvelném a műfajt.)
A 19 colos monitoromon lehet, hogy nem jött volna át az élmény, de moziban, szélesvásznon iszonyat erős hangulata van a filmnek. Nincs értelme a történetet és a vizualitást különválasztani és összemérni (aztán az előbbit hozni ki vesztesként), mert a sztorit épp a tsukamotoi zsenialitás emeli a zsánerszint fölé. Még mielőtt összenyáladzanám a fórumot, azért sorolnék pár negatívumot (SPOILER): 1. hibák a narratív mátrixban (vö: logikai bukfencek) 2. a film sötét hangulatát megbontó utolsó jelenet 3. a Rémálom-nyomozó makulátlan j-popsztár feje (nem kellene egy kiégett, depressziós embernek kicsit gyűröttebb arccal rendelkeznie?)
Szóval: számomra igen erős mozi-élményt jelentett a film, annak az eldöntését meg, hogy hol a helye a Tsukamoto életműben, a szakértőkre bíznám.

10/8


Én végigszenvedtem az egészet. Fogták Tsukamoto előző filmjét, a Haze-t és belecsomagolták egy szörnyen sablonos j-horroba, ami ráadásul erős amcsi klisséket is hordozott (csinos nyomozónő, akinek ez az első munkája stb.). Hitomi rettentően rossz színés és Matsuda tényeg borzatsztóan hiteltelen volt. Kb. az a tíz perc volt benne igazi Tsukamoto, mikor véger elalszik a csaj, egészen a holivúdi befejezésig, de az meg a Haze. Iszonyatosan nagyot csalódtam, remélem csak pénzszerzési akció a következő normális filmjére.

A tegnapi vetítésen nézted?

Nem, még pénteken, amikor Ramizék is. Az "igazi Tsukamotó"-t én főleg a Tetsuóból ismerem, úgyhogy egyelőre még nem nyilatkozom a kérdésben, de ha csak azt nézzük, hogy pl. Miike hogyan kokettált a mainstreammel a One missed call-ban és hogy csinálta ugyanezt most Tsukamoto, akkor zongorázni lehet a különbséget. Tsuka önmaga tudott maradni, nem a zsáner formálta őt a saját képére, hanem fordítva.

Miike némileg több filmet készít, amibe azért belefér egy-két mainstream alkotás. Mondjuk most ez is elég hamar jött ki a Haze után, illetve ott van a Hiroku, a goblin is, ami hasonlóan vacak, de én nagy várakozásokkal álltam neki a filmnek egyrészt Tsukamoto, másrészt Matsuda, harmadrészt meg a Titanic miatt...

  • Karma: 36
2007. Április 15. 20:10, Vasárnap
Nekem spec tetszett Matsuda ebben a szerepben, illet hozzá és jól játszott. A Gohattoban kicsit idegesítő, de illik a szerephez, a Blue Springben viszont marhára irritált a srác, végig azon drukkoltam, hogy agyonverjék. :)

  • No avatar
  • *
  • Karma: 76
2007. Április 15. 20:13, Vasárnap
Nekem spec tetszett Matsuda ebben a szerepben, illet hozzá és jól játszott. A Gohattoban kicsit idegesítő, de illik a szerephez, a Blue Springben viszont marhára irritált a srác, végig azon drukkoltam, hogy agyonverjék. :)

Én pont fordítva voltam. Itt, amikor egyfolytában valami ilyesmit skandált, hogy jada, jada, jada, na, az pl. rettentően felhúzott, annyira béna volt. Mindegy, egyértelmű, hogy én nagyon sokat vártam ettől, már december óta rajta vagyok, és most a Titanic meg minden, lehet még a Vital sem tetszett volna, bár azért az nem ennyire popular-horror.

  • *
  • Karma: 80
2007. Április 15. 20:49, Vasárnap
Nekem ami igazán tetszett Tsukamotótól az a Marebito volt. Bár, ha jól emlékszem ott "csak" mint szereplő működött közre, nem ő volt a rendező.
Támogassuk az ázsiai filmek magyarországi DVD kiadását! Ha tetszik egy film és megjelent idehaza, vedd meg! Én is így teszek. :))

  • Karma: 36
2007. Április 15. 23:47, Vasárnap
Én pont fordítva voltam. Itt, amikor egyfolytában valami ilyesmit skandált, hogy jada, jada, jada, na, az pl. rettentően felhúzott, annyira béna volt. Mindegy, egyértelmű, hogy én nagyon sokat vártam ettől, már december óta rajta vagyok, és most a Titanic meg minden, lehet még a Vital sem tetszett volna, bár azért az nem ennyire popular-horror.
Ez a fajta stilizáció mindegyik karakterre jellemző volt a filmben és nekem tetszett. :)

  • Karma: 36
2007. Április 16. 11:33, Hétfő
. Nekem nagyon tetszett a film, és külön emlékezetes lesz, mint az első Tsukamoto, amit moziban láttam. :-D A logikai bukfenc miatt 9/10 (a befejezés engem nem zavart). Tsukamoto pedig megint remekül teljesített színészként is.

Nekem ez volt az első tsukamoto film amit láttam szóval olyan sok összehasonlításí alapom nincs mint nektek.
Nem láttam a Haze-t és a többi már említett filmet se.
 Én nem is tudtam hogy melyik színész a Tsukamoto de ahogy írtatok róla egyből gondoltam hogy akkor csak a "0"-ás ember lehet és igazam is volt. Nekem nagyon tetszett a film s szeirntem Tsukamoto nagyon is jól alakított benne az egyik legjobban alakító szinész is volt a filmben.
Volt benne paráztatás horroros jelenet stb.
Mondjuk a föszereplő hölgy játékával nem voltam teljesen elégedett talán alakíthatott volna jobban is kicsit "mű nőnek" tűnt ha értitek mire gondolok, de szerintem Matsuda igen is jól alakított benne sőt jobban tetszett a mostani játéka mint amit a tabuban alakított de ott se volt rossz sőt.
Nekem tetszett ez a jade jade jade-s dolog valahogy azt az érzést kelltette bennem hogy nagyon nem szereti ezt csinálni és hogy nagy gyötrelmeken megy át azzal, hogy állandóan mások álmában van és hogy ki akar lépni szebb jobb életet akar magának.
Ahogy a végén a látomásában is benne volt s szerintem ez szabadította is fel.

én 10/8-at adnék rá.

  • *
  • Karma: 82
2007. Április 16. 21:46, Hétfő
Nekem tetszett ez a jade jade jade-s dolog valahogy azt az érzést kelltette bennem hogy nagyon nem szereti ezt csinálni és hogy nagy gyötrelmeken megy át azzal, hogy állandóan mások álmában van és hogy ki akar lépni szebb jobb életet akar magának.

Az se nem jadajada, se nem jade jade.  :) Egy kis alapfokú japán nyelvlecke : azt mondta a fickó, hogy iya da iya da, azaz magyarosan utálom, utálom, szó szerint fordítva utálatos utálatos. :)

  • Karma: 36
2007. Április 17. 10:28, Kedd
Nekem tetszett ez a jade jade jade-s dolog valahogy azt az érzést kelltette bennem hogy nagyon nem szereti ezt csinálni és hogy nagy gyötrelmeken megy át azzal, hogy állandóan mások álmában van és hogy ki akar lépni szebb jobb életet akar magának.

Az se nem jadajada, se nem jade jade.  :) Egy kis alapfokú japán nyelvlecke : azt mondta a fickó, hogy iya da iya da, azaz magyarosan utálom, utálom, szó szerint fordítva utálatos utálatos. :)
Jó jó tudom én is no:)

  • *
  • Karma: 82
2007. Április 30. 18:53, Hétfő
Lesz a filmről ajánló végül? Többen is nekibuzdultatok, aztán azóta se lett publikálva semmi se...  :)

  • Karma: 36
2007. Május 3. 17:55, Csütörtök
Lesz a filmről ajánló végül? Többen is nekibuzdultatok, aztán azóta se lett publikálva semmi se...  :)
Yezy szerintem írd meg:) te ugyis jókat írsz:)

  • No avatar
  • *
  • Karma: 76
2007. Május 3. 18:40, Csütörtök
Lesz a filmről ajánló végül? Többen is nekibuzdultatok, aztán azóta se lett publikálva semmi se...  :)

Sztem az volt a probléma, hogy valakinek nagyon tetszett, valakinek nagyon nem, így nem merte senki sem bevállalni  :D Na, ma megnézem a Postmodern Life of my Aunt-ot (új Chow-Yun Fat film !!!!) és majd eldöntöm, melyikről írok holnap :)