Hírek:

Ha kérdésed van, azt a fórumon tedd fel, emailt, privát üzenetet csak akkor írj az adminoknak, ha a fórummal van probléma!
A félreértések elkerülése végett: mi is csak azokat a feliratokat ismerjük, amik kint vannak a főoldalon, ilyen témával foglalkozó kérdésekre ezért nem válaszolunk és nem nagyképűségből.

 

Szerző Téma: Japán filmek  (Megtekintve 130827 alkalommal)

  • *
  • Karma: 82
2010. December 30. 01:14, Csütörtök
Bandage
A japánok mostanság ontják magukból a zenés filmeket, amiknek általános jellemzője, hogy a zene szinte mindig nagyon jó, a filmek viszont jó esetben is csak közepesek. A Bandage a szerencsés kivétel, ami valószínűleg a már több remek filmben közreműködött rendező, valamint a produkciót felügyelő legenda, Iwai Shunji érdeme, akik a zenei betétek közötti részt is meg tudták tölteni tartalommal. A rockbanda igen vegyes tagjait jól válogatták össze, még az eddig nem sokat mutatott Shibamoto Yuki-nek is találtak hozzáillő szerepet (talán a Base Ball Bear-ról mintázva ő a banda egyetlen női tagja). Érdekes volt, hogy az egészet 1991-be helyezték, ennek igazából nem sok értelmét láttam azon kívül, hogy a 3 legszebb japán színésznő egyike, Ito Ayumi kedvére divatozhatott managerként, az viszont tetszett, hogy nem arról szólt gagyi módon, hogy hogyan válik a zenekar híressé, hanem a folyton a szétesés elkerüléséért harcoló háttérembereknek is nagy szerep jutott. Még azt is elbírta a film, hogy volt benne úgy 15 perc, amikor eléggé vontatottnak tűnt. 4/5, a zene 5/5!

Bandage: LANDS - Hatachi no Sensou [eng subs]

  • *
  • Karma: 82
2010. December 30. 01:20, Csütörtök
Solanin
Ha már így belejöttem a zenés filmekbe, rászántam magam a Solanin-ra is, bár a poszteren olvasható ajánló nem volt túl bizalomgerjesztő. A Bandage után közvetlenül nézve hihetetlenül lapos, vontatott és unalmas volt, 1-2 jó poénon, Ito Ayumi és Miyazaki Aoi játékán, valamint a viszonylag hallgatható zenén kívül nem volt benne semmi se. A meglepő fordulatokat 10 percekkel korábban ki lehet találni, a fő drámai rész abszolút sablon (közlekedési baleset, valami újat tessenek kitalálni végre...), a tempó pedig borzasztó lassú. Messziről kerülendő... 2/5

映画『ソラニン』予告編

  • *
  • Karma: 82
2010. December 30. 10:44, Csütörtök
How to Date an Otaku Girl
Sajnos nagyon leromlott a Kadokawa az évek során... A tinédzserfilmeknél megmaradtak, de ez valami rettenetes. Az első 15-20 percet bírtam csak, a szereplők rettenetesek, a színészek hihetetlen ripacsok, a téma meg valahogy abszolút nem tudott érdekelni. Ha valaki végigszenvedné véletlenül, azért írja meg, hogy megérte-e, szerintem tuti nem. Egy értelme volt, hogy belekezdtem, megtaláltam 2009 legrosszabb japán filmjét... 1/5

《腐女攻略》(How To Date An Otaku Girl) HK Trailer 香港預告片 HQ

  • *
  • Karma: 82
2011. Január 1. 19:55, Szombat
About Her Brother
Yamada Youji új rendezése a japán film aranykorát, az 50-es évek gyönyörű családi drámáit igyekszik megidézni, meglepően jól. Egy család félnótás tagjának történetét követhetjük végig, aki bántóan lúzer és hülye, mindent elront. A történet eleje meglepően fárasztó, nehezen bírtam figyelni a hosszas esküvői jelenetre, aztán ahogy az irritáló félnótás marhaságai helyett a drámát kezdték előtérbe helyezni, úgy lett egyre jobb és lenyűgözőbb a film. Yamada nagyon ért a rendezéshez, gyönyörű, apró szimbólumokkal idézi az aranykort, miközben egy bármely korban érthető történetet mesél el. A zárás is szép lett, az elmúlásról Yamada is hasonló nézetet vall, mint Yakusho Kouji a Toad's Oil-ban. Ha az elejét sikerül végig szenvedni, akkor egy nagyon szép filmet kapunk a későbbiek során. 4/5

《給弟弟的安眠曲》 (About Her Brother) HK Trailer 香港預告片 HQ

  • *
  • Karma: 82
2011. Január 1. 22:40, Szombat
Memoirs of a Teenage Amnesiac
Amerikai regény amerikai rendezővel, javarészt japán szereplőkkel. Azért került japán közegbe a történet, mert a producerek szerint a más kulturális környezet sok pluszt ad hozzá a regényhez. Ez lehet, hogy így van, de nekem pont emiatt hihetetlenül idegennek hatott az egész, nagyon fura volt, hogy a japánok nem japánként viselkednek. Emiatt aztán az egész sztori is hiteltelen lett, ha valóban japánokkal történt volna ez, teljesen más történet keveredett volna ki belőle. Kár érte, mert egyébként nagyon bírom Matsuyama Kenichi filmjeit, de ez valahogy nagyon nem jött be. 2/5

Trailer Memoirs of a Teenage Amnesiac

  • *
  • Karma: 82
2011. Január 8. 00:26, Szombat
On Next Sunday
Ez egy aranyos kis tinédzserfilm, ami önmagában is megállja a helyét, de valószínűleg úgy fog járni, mint az Ocean Heaven, amit mindenki Jet Li miatt nézett meg. A főszereplő ugyanis a JPOP/KPOP rajongók egyik kedvence, Younha, aki egész korrekt alakítást is nyújt, de rajta kívül sem akármilyen nevek játszanak, ráadásul mind Ichikawa Somegoro, mind Takenaka Naoto remekel. A sztori egyébként egy koreai cserediák kalandjait mutatja be, aki a filmes suliban megtalálja filmje főszereplőjét. Igazából egyedül a forgatókönyvet érheti egy kevés kritika, mert a sztori eleje (amíg Younha a koreai sráccal szerencsétlenkedik) nagyon nehezen indul be, a maradék rész pedig kicsit egyszerű és kiszámítható lett, de a hangulatát nagyon jól eltalálták, összességében abszolút érdemes megnézni. 4/5

"이번 일요일에 (Kondo no nichiyôbi ni. 2009)" Korean Trailer

Van hozzá shudaika is:

[PV] 윤하(ユンナ) - 虹の向こう側(무지개저편) (HD)

  • *
  • Karma: 82
2011. Január 8. 17:08, Szombat
Seaside Motel
Jópofa, bár egy idő után kissé ellaposodó klasszikus átverős komédia, amiben egy lepukkadt hotel 4 szobájában megszállt különféle emberkék kalandjait követhetjük végig. Az átverősdik jók, a fordulatok viszont igencsak felemásak, vannak jók köztük, de vannak nagyon elcsépeltek is. A színészek nagyon jók benne, de az egész meglehetősen színpadias, sok a néző felé kikacsintás, a karakterek gondolatainak ütődött megformálása pedig a nevettető tévéshowk-ra hajaz. Egyszer nézhető, de igencsak felejthető kis blődli, 3/5.

『シーサイドモーテル』 予告編

  • *
  • Karma: 82
2011. Január 8. 20:27, Szombat
Gothic and Lolita Psycho
Ahogy megszoktuk, Japánban az akciófilmek továbbra is csak B-kategóriás, gagyi elemekkel telezsúfolt formában létezhetnek. Az akciókoreográfusból rendezővé avanzsált Ohara Go is ebben a szegmensben próbálkozik, első rendezéséhez, a 2 évvel ezelőtti Geisha vs. Ninjas-hoz hasonlóan nem is rosszul. Igen, ő sem hagyja ki a béna, Iguchi Noboru hülyeségeiben körbetapsolt gore dolgokat, a műanyag bábokból ömlő piros löttyöt, meg miegymás, viszont a filmjeiben hatalmas plusz, hogy kicsit a HK akciókhoz hasonló koreográfiákkal próbál operálni. A főhőse ezúttal egy gothic lolita, aki pap apját és a megölt mamáját igyekszik az öt gyilkoson megbosszulni. Tulajdonképpen az utolsó ellenfelet leszámítva teljesen vállalható mindegyik csata, a legelső ellenfél, a yakuzalány látványos helyen tartózkodik, a röpködő, perverz médium elleni harc egész komikus, a kétpisztolyos diáklány meg tökéletesen figurázza ki az elviselhetetlenül, irritálóan cuki kiscsajokat. Szóval annak ellenére is jól szórakoztam rajta, hogy úgy egyébként utálom ezeket a kreténségeket. A Vampire Girl vs. Frankenstein Girl-hez nem ér fel, de kellőképpen elborult és pörgős ahhoz, hogy (majdnem) végig leköti a nézőt. 3/5, most már végre egyszer egy A kategóriás akciót is összehozhatnának arrafelé.

[Gag Trailer] Gothic & Lolita Psycho Trailer

  • *
  • Karma: 82
2011. Január 9. 08:15, Vasárnap
Accidental Kidnapper
Amilyen botrányosan rossz volt az előző Kadokawa film, ami(nek egy részé)t láttam [How to Date an Otaku Girl], annyira ütős lett az Accidental Kidnapper! Adott egy jólelkű balfácán, aki saját hülyeségéből kifolyólag még börtönviselt is. A rács mögött egy rutinos öreg róka (egyik kedvenc japán színészem, Sasano Takashi) elmagyarázza neki, mi a tökéletes emberrablás titka. Emberünk pedig beleakad egy "gyárigazgató" 7 éves fiacskájába, aki épp lelépett otthonról. Innen indul a jól eltalált, aranyos sztori, aminek hangulatát a tipikus japán blockbuster feeling-re hangolták, a mellékszereplők között pedig olyan nagy arcok vannak, mint a yakuzafőnök Aikawa Sho és a stílusát tekintve a 70-es évekből itt ragadt rendőr, Funakoshi Eiichiro. 5/5

映画『誘拐ラプソディー』予告編

van hozzá jó kis shudaika is:

フラワーカンパニーズ 元少年の歌

  • Karma: 7
2011. Január 13. 02:06, Csütörtök
Most így hirtelenjében megnéznék egyszerre vagy 10 olyan filmet, mint a ma látott Two in Tracksuit.  :) Ha tudtok hasonlókat, akkor megköszönnék pár címet. Azt a jelenetet amikor felhúzzák a melegítőt, egymásra mosolyognak és közben megy egy állat zene, na vagy tízszer újból néztem.

  • No avatar
  • Karma: 4
2011. Január 13. 23:11, Csütörtök
Horikita Maki 2011-es filmje, a Byakuyako a Berlini Filmfesztiválra megy.
Mondjuk engem a filmfesztiválnál jobban izgat Maki.  Nade mindegy. :-D
http://www.tokyohive.com/2011/01/horikita-makis-byakuyako-to-screen-at-berlin-film-festival/
Byakuyako - Movie Trailer

  • No avatar
  • Karma: 4
2011. Február 1. 16:46, Kedd
Egy jó képességű, de egyébként eléggé egykedvű, önfejű lány egy elit iskolába érkezik, ahol a régi iskola épületében megtalálja Anton Chekhov által írt Cseresznyéskert című színdarab szövegkönyvét. Megtetszik neki és egyik percről a másikra máris összejön pár lány és drámaklubbot alakítanak. A konfliktus ott kezdődik, hogy a színdarab eljátszását egy sok évvel ezelőtti "botrány" miatt megtiltották az iskola tanulói számára és a drámaklub tagjai is kissé félvállról veszik a színjátszást, ami szintén problémát okoz a főszereplő lánynak.

Konkrétan a színdarabnak nem sok szerep jut a sztoriban. Gondolom csak azért hozták be a japánok ezt az orosz művet a képbe, mert egzotikus, így meg is kapta a film ezt a címet. Így hátha többen megnézik, de igazából innentől el is lehet felejteni az egészet, mert ez a film is a szokásos japán iskolás sztorik sablonjait követi. Az összetartozásról szól, és arról, hogy hogyan tehetnék a történetben szereplő lányok maradandóvá az iskola utolsó évét, mielőtt végleg elválnak útjaik.
Pozitívuma a filmnek, hogy ennél nem is megy tovább, nincsen dramatikus elválás és hasonlók. Még a darabot sem látjuk eljátszani, így a teljesen kikövetkeztethető unalmas happy end-et sem erőltetik túl. Ettől függetlenül viszont az egyszerű történet és a szereplők hátterének kidolgozatlansága azért nem segít a filmen. Inkább csak olyan, mintha mi is bejárnánk az iskolába és végignéznénk, hogy miket csinálnak a lányok, tényleg csak a lényeg megmutatására szorítkozik a film, külvilág alig kap szerepet.

Akik szeretik az iskolás filmek hangulatát, azoknak jó lehet ez a film, nekem ilyen szempontból tetszett, bár a második felére már nem tudtak sokat belerakni a készítők, így inkább csak az azt megelőző cselekmények kifutását látjuk. Egyedül a lányok karakterei visznek egy kis színt a filmbe, mindegyikőjüknek van valami kis nehézsége az új helyzettel. Ebben egyébként tetszett, hogy a főszereplő lány nem szerepel túlzottan sokat, főleg azért, mert én Oshima Yuko miatt kezdtem neki a filmnek.  

3/5

szereplők:
Saki Fukuda - Yattermanban szerepelt, de én azt a filmet nem láttam. Csak a cím ismerős. Ebben főszerepet kapott.
Saki Terashima
Anne Watanabe
Yuko Oshima - AKB48 lánycsapat tagja. Egy kissé szétszórt, meggondolatlan lányt játszik. Volt egy-két jó jelenete, nekem tetszett.
Haneyuri
Emi Takei
Ryoko Yonekura
Rei Kikukawa
Aya Ueto - 1 percet szerepel a filmben énekesnőként, de egyébként semmi köze a történethez. Gondolom csak azért van benne a filmben, mert minden japán filmbe kell egy zenekar, akik Tokióba törnek, és mert ismert név. (többi szereplőről fogalmam nincs, hogy kicsodák)
Kotomi Kyono
Ren Osugi
Junko Fuji

Avisztazról tölthető. Van egy régebbi film is fent ezzel a címmel egyébként.
『櫻の園』予告編
« Utoljára szerkesztve: 2011. Február 1. 16:49, Kedd írta FoodLFG »

  • No avatar
  • Karma: 4
2011. Február 21. 16:56, Hétfő
Memoirs of a Teenage Amnesiac
Amerikai regény amerikai rendezővel, javarészt japán szereplőkkel. Azért került japán közegbe a történet, mert a producerek szerint a más kulturális környezet sok pluszt ad hozzá a regényhez. Ez lehet, hogy így van, de nekem pont emiatt hihetetlenül idegennek hatott az egész, nagyon fura volt, hogy a japánok nem japánként viselkednek. Emiatt aztán az egész sztori is hiteltelen lett, ha valóban japánokkal történt volna ez, teljesen más történet keveredett volna ki belőle. Kár érte, mert egyébként nagyon bírom Matsuyama Kenichi filmjeit, de ez valahogy nagyon nem jött be. 2/5

Ezt a filmet már kerülgetem egy ideje Horikita Maki miatt. hehe
Lehet hogy tényleg ratyi, viszont nekem felkeltette az érdeklődésemet ez a "nem japánként való viselkedés" nomeg Maki is. Lecsekkoljuk!

Shodou Girls
Ennél japánabb történetet nem nagyon lehet elképzelni, hiszen az iskolai kalligráfiaklub ügyes-bajos gondjait követhetjük végig, valamint felkészülését a kalligráfiaversenyre. A címből kiindulva azt hittem, hogy a szokásos habkönnyű vígjátékok sorába fog beleilleni (Water Boys, Swing Girls), azonban egy jóval komolyabb hangvételű, "nakaseru eiga" tipusú tinédzserfilmet kaptam, azaz az eleddig tévésorozatokban utazó rendező, valamint a forgatókönyvírók igyekeztek sok helyen meghatni a nézőt. Pont emiatt éreztem egyébként úgy, hogy annyira nem jó, pedig ha a könnyeztető faktort leszámítjuk, akkor nagyon ügyes kis sztorit faragtak a kalligráfia népszerűsítése köré, a verseny performanszai pedig kifejezetten látványosak lettek, bár az idolok riszálása talán túlzás volt oda...  :) 3.5/5, nagyon aranyos film, a helyenként kissé erőltetett humor ellenére is megéri rászánni a két órát.

Swing Girls jó pofa film volt, vidékies hangulat rulz! Lehet, hogy magyar faliratot is sikerült már hozzá készíteniük, mintha a jpop.hu-n láttam volna. Majd megnézem.
A filmet pedig Narumi Riko miatt egyébként is meg kéne nézni. Az Ikigami óta nem láttam tőle semmit.

Parade
Nagyon fura film a nagyon fura filmjeiről ismert Yukisada Isao-tól. A műfaj szép lassan változik, eleinte könnyed tinédzserfilmnek tűnik, aztán ahogy szép lassan megismerjük a társbérlet lakóit, meg a hozzájuk csapódó Satoru-t, úgy vált át az egész egyrészt thrillerbe, másrészt drámába. Minden karakternek rengeteg rejtegetnivalója van, mindegyikük nagyon titokzatos, ráadásul alig alig osztanak meg valamit magukról egymásnak. Mégis, szép lassan minden titokra fény derül (mind a négy karakternek külön "epizód" van szentelve), de sosem az történik, amire számítanak a néző. Igazából pont emiatt kötött le végig, hiába csordogáltak szép lassan az események, a folyamatos várakozás, hogy mindjárt történik valami és a rejtély, ahogy próbálja az ember megfejteni, mi folyik itt, végig kitartott a 2 óra alatt. Ráadásul valami elképesztően hipnotikus a zenei aláfestése, jó lenne belőle egy soundtrack-et találni. 4/5, egyedül a lassú tempót pörgethették volna fel egy kicsit.

Ez a filmet már le is szedtem. Amikor a 4chan fórumon jártam a /t-ben, a sok pornó torrent mellett felbukkant ez a film is. Gondoltam, hogy ez akkor valami JEL, szóval leszedtem. o.o
(meg jókat is írtak róla ott is)
http://www.nyaa.eu/?page=torrentinfo&tid=170275

  • No avatar
  • Karma: 4
2011. Február 22. 12:47, Kedd
Ez a Parade tényleg jó film.
Az első srác sztorija mondjuk enyhén röhejes... Hogy ráugrott már a japán jócsaj! Azannya!! o.o
Viszont nem ezen van a lényeg, hanem a karaktereken. Mindegyiknek van egy kis/nagy devianciája.

spoiler - de hogy miről szól a film ? : D Hát biztos nem arról hogy ki gyilkolgat, azt a film vége felé úgy csapják nézők pofájába, hogy "nesze itt van! úgysem ez a lényeg".
Érdemes figyelni a Kotomi beszélgetését Satoruval a reggeli alatt. Ott mondja Kotomi, hogy ide akkor jönnek, amikor kedvük van, kizárva a problémáikat. Aztán később elkezd abba az irányba menni a film, hogy ezek az arcok, most akkor miért is laknak együtt. Felteszik a kérdést. Azt pedig Satoru válaszolja meg a film végén a kocsiba: "már rég tudják, hogy te gyilkolgatsz" vagyvalamiilyesmi. Szóval igazából senkit sem zavar a másik devianciája, mert tudják, hogy saját maguk is zavarodottak (ki így, ki úgy). Ők abban a környezetben/lakásban elfogadják egymást kizárva a külvilágot, ha már más nem őket.

Szóval érdekes film, ami igazából nem arról szól, mint ami elsőre látszik. Külön tetszett a film humora, néhol jókat röhögtem. 4/5

  • No avatar
  • Karma: 4
2011. Február 28. 20:24, Hétfő
Idézet
Memoirs of a Teenage Amnesiac
Amerikai regény amerikai rendezővel, javarészt japán szereplőkkel. Azért került japán közegbe a történet, mert a producerek szerint a más kulturális környezet sok pluszt ad hozzá a regényhez. Ez lehet, hogy így van, de nekem pont emiatt hihetetlenül idegennek hatott az egész, nagyon fura volt, hogy a japánok nem japánként viselkednek. Emiatt aztán az egész sztori is hiteltelen lett, ha valóban japánokkal történt volna ez, teljesen más történet keveredett volna ki belőle. Kár érte, mert egyébként nagyon bírom Matsuyama Kenichi filmjeit, de ez valahogy nagyon nem jött be. 2/5
Hát igen, van azért ebben valami. Plusz a film vége is kapkodósra sikeredett. Az amerikai szereplők pedig idétlenek, túlságosan elütnek a környezettől, legtöbbjük pedig felesleges a filmbe. Viszont a japánok viselkedésével nem volt nagy bajom, tettszett, hogy Makit európaibb szerepben is láthatom. Egészen jól is hozta egyébként.
Inkább azzal van a baj, hogy nem vezet nagyon sehova sem a film, elején valami láv sztorinak hittem, aztán meg egy iskoláslány mindennapjairól szólt. Lehetett volna átgondoltabb is.

Az alapötlet jó volt, csak nem jött össze. Makit viszont szerettem a filmben. (:
Sokkal érdekesebb lett volna, ha egy amerikában nevelkedett Japánban tanuló lány kalandjait/megpróbáltatásait mutatják nekünk.



Shodou Girlshöz pedig még nem találtam feliratot.

 

anything